lørdag den 18. november 2017

Julegaver / Christmas presents

Det ER jo snart december, og den årligt tilbagevendende udfordring med julegaver er rykket ret tæt på! Jeg plejer at købe ret mange julegaver, men jeg kan også godt lide det. Det er meget hyggeligt at gå og finde på ting til folk man holder af, synes jeg, selv om dem i USA vist igen i år får lov at købe dem selv i Barnes & Noble (til gengæld er der snart en pakke på vej med slik og Anders And blade).
Det med at strikke julegaver gør jeg meget sjældent. Jeg synes, det er så stressende! Sidste år blev det til strikkede karklude, og der ryger da lidt strikket under træet ind imellem, men det er ikke hvert år.
Hvordan har du det med strikkede julegaver? Strikker du til nogle? Til alle? Hvor tidligt begynder du for at være klar?

December is REALLY getting close, and the yearly challenge of Christmas presents is also getting closer and closer. I usually buy quite a lot of presents, but I really like it. It is so nice walking around, finding stuff for someone you love, although I guess the US immigrants will have to buy their gifts themselves in Barnes & Noble again this year (there is a package of candy and comics coming up, though).
Knitting Christmas presents is not something I do a lot. I find it so stressful! Last year, I made knitted dishcloths, and there are a few knitted presents under the tree sometimes, but not every year.
How do you feel about knitted gifts? Are you making some? For everyone? How early do you start to get ready?

10 kommentarer:

  1. Jeg har det lige som dig.Der er sjældent strikkede julegaver til familien. Min mor får adventskalender med strikkede eller hæklede ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog en utroligt god ide og en rigtig sød tanke!

      Slet
  2. Sidste år blev det til strikkede islændere til alle fem børnebørn. De blev klaret på fem uger. I år bliver det vist ikke til strik. Jeg har syet kjoler til de fire piger og mangler en skjorte til den eneste dreng. Og kunne godt have tænkt mig at nå noget strik :( Men det går lidt hurtigere at sy.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig sejt gået! Sikke en fin ide. Jeg er meget imponeret.

      Slet
  3. Jeg strikkede et sjal til min mor sidste år, men der var fra starten ikke meningen hun skulle have det ;-) og ville gerne lave lidt småting i år men tror ikke jeg når det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også dejligt, når det bare ikke bliver et pres.

      Slet
  4. Også jeg har det ligesom dig. Før i tiden sad jeg ofte så sent som på selve juleaftensdag og stressede med at få ting færdige.
    Men jag har med lært ikke at lade mig stresse. Det kan godt være, at jeg starter på noget, men bliver det ikke færdigt, køber jeg gaver istedet for :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder også som en rigtig god ide! Vi kan jo godt lide at glæde folk.....

      Slet
  5. For mange år siden strikkede jeg strømper til familiens mænd: far, morbror, bror, fætter, to nevøer. Hønsestrik, jo vildere, jo bedre. Det stod vist på i 10-15 år, indtil det holdt op af én eller anden grund, som jeg ikke længere husker.
    Nu svinger jeg mig højst op til et sjal til min mor. Eller noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op - det var vildt med de strømper! Strømper er jo som regel et hit.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails