søndag den 1. oktober 2017

Gæster og motion / Guests and exercise


Jeg ved ikke, hvordan der ser ud hjemme hos jer? Hjemme hos mig drysser der altid lidt garn ud overalt. Man skal lige kigge på en opskrift eller tjekke en farve eller noget andet. 
I går - 1 time inden jeg fik gæster! - havde jeg næsten fået tømt mit spisebord! Så sådan ser det altså ud på en meget god dag med selskab.....

I don't know what your home looks like? At my place, there is always a bit of yarn sprinkled everywhere. There is a pattern to check or a color that might work or something else. 
Yesterday - 1 hour before my guests arrived! - my dining table was almost empty! So this is how it looks like on a very good day, expecting company.....
Jeg var bare NØDT til lige at vinde det grønne garn op. Tænk - det var lige så pænt som krydsnøgle som det var i bundt! (Og nej. Det er ikke et lillebitte nøgle. Ved ikke lige, hvorfor mine fingre er blevet så store!)
Derefter fik jeg faktisk tømt bordet, vasket op og støvsuget og købt kage, og havde en rigtig hyggelig strikke-eftermiddag, hvor jeg også nåede at strikke en hel del.

I just HAD to wind the green yarn. Can you imagine - it was just as beautiful when wound in a cake as it was as a skein! (And no. It's not a tiny skein. I don't know why my fingers look so big on this photo!)
Afterwards, I did empty the table, did the dishes, vacuum-cleaned and bought cake, and had a really nice afternoon of knitting and managed to get a lot done.
Så til det med motion. Det er altså svært at nå at gå til noget med de arbejdstider jeg har! Derfor bruger jeg skridttælleren i telefonen, og her i september havde jeg sat mig for at gå mindst 10.000 skridt HVER dag. HELE måneden!
Det har kostet noget stædighed og nogle aften-gåture hvor jeg egentlig ellers bare var blevet hjemme, men alt i alt har det faktisk været meget hyggeligt! Jeg er temmelig tilfreds med at det lykkedes, og så må jeg se, om jeg klarer det i oktober også.

Then about the exercise. It's really difficult taking a class or something like that with my working hours! So instead, I'm using the step-counter on my phone, and here in September, I decided to walk at least 10,000 steps EVERY day. ALL month!
It did take some stubbornness and some evening-walks at times when I'd wanted to stay at home, but all in all, it's been very nice! I'm so happy with myself that I succeeded, and then it will be interesting how October will be.

6 kommentarer:

  1. Tøhø. Her er det så slemt med sofabordet at min bror erklærer det for juleaften hvis der er ryddet op på det. I flere år blev der kun ryddet op på det til jul��. Sejt med motionen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - så ved man, at det er en særlig begivenhed når bordet er tomt! Min sofa er også ret tit mere eller mindre fyldt med garn..... Det hygger alt sammen!

      Slet
  2. Her hos mig er det sofabord og sofa der roder meget. Flot med dit gå projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen - hvad gør vi også uden lidt garn? Både min sofa, sofabord, ofte lænestol og til dels spisebord har det vist fint med lidt garn. De klager ihvertfald ikke!

      Slet
  3. Garn skal jo gerne ligge tilgængeligt og inspirere ;)
    Hvor er det sejt, at du går så meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, skal det ikke? Tak for det med gangen. Jeg prøver at udnytte de skridt jeg kan tage. Selv om det absolut ikke er hård træning...

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails