søndag den 9. april 2017

Jylland & 11

I dag skal familiens yngste døbes. Hans ønskeseddel er utroligt praktisk: Hjælp til at holde en hyggelig fest!
Det er selvfølgelig ikke noget han får glæde af længere frem, så ud over de par ting jeg allerede havde til ham, fandt jeg stof i skabet og syede et par bukser. Det tog faktisk ikke specielt lang tid!

Today, the youngest member of our family will be baptized. His wish list is incredibly practical. Help to get a nice celebration!
Of course, this won't be anything he can look at as he grows up, so apart from the few things I already had for him, I found fabric in my closet and sew a pair of pants. It really didn't take long!
Senere kørte jeg så tog tværs over Danmark og op nordpå, og lærte, at solen faktisk går senere ned i Jylland end i København. Det er alligevel vildt, at der er tidsforskel i vores lille land!
Det blev til et hurtigt billede af Storebæltsbroen, mens toget susede forbi.

Later, I rode the train across Denmark and then north, and discovered that the sun actually sets a bit later in Jutland compared to Copenhagen. It's amazing that our little country has a time difference!
I got a quick shot of the bridge across Storebælt (great belt), while the train sped past.
Med i toget var også årets elvte par strømper. MED garnskål, som den sidste strømpe jo sad fast i. Jeg strikkede hele vejen, og blev lige præcis færdig med nummer to inden vi ankom, så det var jo perfekt!
Mønsteret er finsk, og jeg gav mig kun i kast med det, fordi der var diagram. Jeg syntes snoningen var utroligt flot og anderledes end hvad jeg ellers havde set!

On the train with me was this year's eleventh pair of socks. WITH the yarn bowl, since the second sock was stuck in this. I knit all the way there and finished the second sock right before we arrived, which was perfect!
The pattern is Finnish, and I only dared starting these, because there was a chart. I was very impressed with the cable, which is pretty and very different!          
Garnet er lækkert, håndfarvet BFL strømpegarn, købt hos Tine. Det er 2 forskellige bundter, og de er faktisk en smule forskellige i nuancerne, men mon ikke det går? Idéen er, at min ældste niece, som er gift med modtageren, skal have strømper i resten af samme garn. Det er der rigeligt til, for strømperne vejer faktisk kun 80 gram! Strikket på pind 2,5.
NU skal jeg have nogle ugers strømpepause! Næste offer bliver lille Frk. T1, som vil være lykkelig hvis de bare bliver lyserød. Det kan jeg nok klare. Bare først om nogle uger......

The yarn is yummy, hand-dyed BFL sock yarn, bought at Tine's shop. They are made from 2 different skeins, and the shades are a bit different, but I hope it works out. The idea is to use the rest of the yarn for my oldest niece, who is married to the recipient. I have plenty of yarn, since these socks only weigh 80 grams! Made on 2.5 mm needles.
NOW I need a few weeks of sock break! Next victim will be little Miss T1, who will be perfectly happy if the socks are pink. I'll fix that. In a few weeks......

4 kommentarer:

  1. Du er en fantastisk strikker Christine.👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Det er så kedeligt at poste strømpe på strømpe, så jeg håber, jeg har nogle læsere tilbage....

      Slet
  2. Sikke et par søde bukser. Og lækre strømper! Du er altså så flittig med det der strømpeværk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have. Det bliver herligt med en strømpepause!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails