tirsdag den 28. marts 2017

Han fandt den / He found it

Ihvertfald de sidste 6 år, måske lidt længere, har min ældste nevø ønsket sig et strikket elghoved. Jeg har hårdnakket nægtet. Dels, fordi jeg synes det er besværligt, det er fjollet og ikke mindst - hvis han får det, hvad bliver så det næste han ønsker sig? Et strikke betræk til bilen?
Efter jeg startede arbejde i Lund og var helt euforisk af glæde i flere måneder, kom jeg til at købe denne bog. Bare fordi den var sjov, og HVIS nu osv. (Jeg var MEGET glad!)
Bogen har på ingen måde ligget fremme. Den har ligget sammen med de andre strikkebøger i reolen, men søndag gik det så hverken værre eller bedre end at HAN FANDT DEN! Det var absolut ikke meningen.
Selv om det er et dådyr, ikke en elg, og selv om den er hæklet, ikke strikket, så er han nu overbevist om at han får sådan en her.
Suk, siger jeg bare. Men jeg er vel selv ude om det?

For at least the last 6 years, maybe longer, my oldest nephew has asked for a knitted moose's head. I stubbornly refused. Partly, because I think it's a lot of work, partly because it's so silly, and not the least - if he gets it, what will he ask for next? A knitted cover for the car?
After I started working in Lund and was quite over the top happy for months, I happened to buy this book. Just because it's fun, and what IF, and so on. (I was VERY happy!)
The book hasn't been lying around. It has had it's place with the other knitting books on the shelve, but this Sunday, the disaster happened - HE FOUND IT! I really, really didn't mean him to do that!
So even though it's a deer, not a moose, and even though it is crocheted, not knitted, he is now convinced that he will get one of these.
Sigh. But I guess I somehow asked for it?

11 kommentarer:

  1. Ja jeg det kender kun alt for godt. De kære nevøer og niecer kan det der med at sno moster og faster om deres lillefinger, og som Jonatan mange gange har sagt, du har en ryggrad som en regnorm mor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Men han har jo spurgt ret længe.....

      Slet
  2. Godt, han ikke også er på Ravelry, for så havde han fundet den strikkede version :-)

    http://www.ravelry.com/patterns/library/moose-head

    SvarSlet
  3. Hoho, det bliver godt nok spændende at se, - jeg er sikker på, at det starter en trend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, man kan godt blive lidt bekymret!

      Slet
  4. jamen hvis ikke du skulle lave hvem skulle så? Jeg synes det ligger lige til højrebenet- og den stakkels dreng har jo ventet længe..og tålmodigt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Han har ventet MEGET længe, og han blev MEGET glad da han fandt den!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails