tirsdag den 7. februar 2017

Tilbage i hverdagen / Back in my everyday life

Hverdagen er startet igen. Tidligt op om morgenen og med toget over grænsen til Sverige. I fredags fik jeg endda selskab af min cykel! Utroligt nok gik alting glat lige den dag, så jeg fik skiftet tog i Malmö og alting og nåede endda på arbejde til tiden! (Det har bestemt hjulpet at køreplanen er justeret 2 minutter så jeg kommer lidt tidligere til Lund.)

My usual life started again. Getting up early, taking the train, crossing the border to Sweden. This Friday, my bike kept me company! Quite incredibly, everything went smoothly that day, and I got to switch train in Malmö and everything, and still got to work on time! (Changing the train's timetable with 2 minutes, arriving in Lund a bit earlier, also really helped.)
Fredag aften kom jeg så ud at cykle. I en helt ny del af byen. I mørke og kulde. Puha...... Men det ER altså smart at have en cykel derovre også!

On Friday night, I was biking. Through a new part of town. In the dark and cold. Yikes..... But having a bike over there as well really IS smart!
Søndag morgen var der en åben dør i baggården ned til det ellers aflåste kælderrum. Det var vildt imponerende, så stort der var dernede!
Det kunne være sjovt at se det rigtigt, men jeg ville ikke gå derned, når jeg ikke havde noget at gøre dernede.

On Sunday morning, a door in the backyard was opened which is usually locked up. It leads down to the basement, and the size of it was impressive!
Could be fun to see it "for real", but I didn't want to go down there because I had nothing to do down there.
Senere kom lille Frk. T1 på besøg. Hun insisterede på at vi tog billede sammen, ville iøvrigt gerne spille Super Mario og var blevet stor nok til at se "Frost". Det var meget hyggeligt.
Hårbøjlen er fra Jerusalem, og hun var ikke ked af at ligne en araber prinsesse!

Later, little Miss T1 came visiting. She insisted on us taking a photo together, she wanted to play Super Mario and is old enough to watch "Frozen". It was a very nice day.
The headband is from Jerusalem, and she really liked looking like an Arab princess!
Jeg fik også min julegave der indeholdt hjemmelavede øreringe. Der selvfølgelig kom på på arbejde næste dag.
Det er dejligt at være hjemme igen, men det bliver nu også rart med et par aftener alene hjemme denne uge efter at have været meget social i weekenden!

I received my Christmas present of homemade earrings. Of course I put them on for work the next day.
It is wonderful being at home again, but I will enjoy a few evenings at home alone this week after a very social weekend!

2 kommentarer:

  1. Smart, at du kan tage cyklen med. Ellers kunne du måske have en stående på stationen i Sverige? Hørte jeg forleden, at de ville ændre rutinerne omkring paskontrol, så man igen kunne spare lidt tid?

    SvarSlet
    Svar
    1. DSB's "forbedringer" er ikke sådan mægtig imponerende, men nu har de da åbnet mulighed for at det svenske politi kan lave kontrol i toget på vej over broen. DET ville være dejligt!
      Cyklen er min svenske. Den havde været i Danmark for at få magnetbaglygte, og nu er den så i Sverige igen.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails