fredag den 20. januar 2017

Usædvanligt / Unusual

Årets første par strømper er færdige. De tog usædvanligt lang tid for et par så små strømper. Jeg har åbenbart ikke kørt nok i bus!
Her er de ovenpå et strikkemysterie, som jeg endelig fik taget mig sammen til at tage hul på. Og tænk - det er en rigtig god bog!
Nå. Tilbage til strømperne. En af lægerne hernede fortalte, at han lige havde fået en lille dreng - deres fjerde barn. Fordi jeg er mig, så synes jeg jo, at en ny baby behøver noget strikket. Især, hvis det ikke er det første barn, der som regel drukner i ting.


The first socks of this year are done. It took unusually many days to finish, thinking of the size. Apparently, I didn't ride the bus enough!
Here they are, on top of a knitting mystery that I finally started reading. Can you imagine - it is actually a really good book!
Well. Back to the socks. One of the doctors here told that he just had a little boy - their fourth child. Since I am me, I think a new baby needs something knitted. Especially, if it is not the first baby, who usually drowns in stuff.  
Heldigvis havde jeg jo rigeligt med garn med, inkl. Opal Hundertwasser. (I ved - det der med en strømpe om uge!) Nu kan jeg jo ikke veje dem, og de er givet væk, så jeg skal lave et par magen til og veje når jeg kommer hjem. De er strikket på p 2,5 mm (de dejlige firkantede!), jeg slog 40 masker op, strikkede 40 omgange til ben, lavede hæl med 20 masker og 20 rækker, samlede lige så mange masker op langs hælen på hver side som der var forneden på hælen, strikkede foden 15 omgange efter den sidste indtagning og lavede tåen med indtagning på hveranden omgang den første halvdel af indtagningerne, derefter på hver pind til der var ialt 16 masker tilbage som jeg syede sammen med maskesting. Hvis I andre skulle få lyst til at lave noget lignende og kan strikke efter koder!
Nå. Den nybagte far så glad (og en smule overrasket ud), og jeg tror, de bliver brugt. Det er jo koldt hernede lige nu! Men lur mig, om ikke han er den eneste baby i Israel med hjemmestrikkede, uldne Hundertwasser strømper!

Fortunately, I brought plenty of yarn, including Opal Hundertwasser. (You know - knitting one sock a week!) I can't weigh them, and I gave them away, so I need to make an identical pair and weigh them when I get back home. I knit them on size 2.5 mm needles (my favorite square ones!).
Well. The new dad looked happy (and a bit surprised), and I think they will be used. It is cold down here right now! I do think, though, he will be the only baby in Israel wearing hand-knitted woollen Hundertwasser socks!

2 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne. Og du får da sat dig spor rundt i verden med dine strikkepinde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det er jo så dejligt at hurtigt kunne strikke en gave.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails