lørdag den 21. januar 2017

Sidste weekend / Last weekend

Der er mindre end en uge til jeg skal hjem igen. Utroligt, så hurtigt tiden er gået! I morgen skriver de under på min autorisation, så jeg når lige præcis også at bronkoskopere inden jeg skal hjem. Det er herligt!
Denne sidste weekend ville jeg bruge godt. Men orkede ikke rigtig at skulle tidligt op og skynde mig ind til byen for at se et museum. Så jeg tog bussen ind, da jeg var klar, og spiste en herlig frokost i den gamle by. Den bedste falafel jeg har fået i Israel. (Heldigvis uden pommes frites som de vist putter i nogle steder!)


I have less than a week left before going home again. It's amazing, how time flies! Tomorrow, they will sign my license, so I'll just get to do bronchoscopy before going home. It's wonderful!
This last weekend should be well spent. But I didn't want to get up early and rush into town to see some museum. So I got ready in my own time, took a bus and had a great lunch in the old city.
The best falafel I had here in Israel. (Fortunately without french fries which sometimes is inside the pita!)
Bagefter gik jeg rundt i den gamle by. Var i Gravkirken og så det hele. Det var så fint med alle de spinkle vokslys, og det var også fint med alle de mange forskellige mennesker derinde. Denne gang mange etiopere og russere!


Afterwards, I walked around the old city. I Went inside the Church of the Holy Sepulchre. All the thin wax-candles were very pretty, and it was nice with all the different people in there. This time, a lot of Ethiopians and Russians!
Efter kaffe, kage og nogle postkort (de SKAL jo skrives på et tidspunkt!) gik jeg op over Oliebjerget sent om eftermiddagen. Der er utroligt mange grave på Oliebjerget - nogle af dem et par tusind år gamle! Her ligger de så og venter på at Messias skal komme og sætte sin fod på Oliebjerget. Der er en fantastisk udsigt ind over byen - og til solnedgangen!


After coffee, cake and a few postcards (I need to write them SOMEtime!), I walked up across Mount Olive late in the afternoon. There are so many tombs on Mount Olive - some of them a few thousand years old! Here they lie, waiting for the Messiah to come and set foot on Mount Olive. There is the most amazing view over the city - and to the sunset!
Endnu en gang så jeg så en helt utroligt smuk solnedgang! Det er virkelig fantastisk både at se og at gemme på et billede!
Bagefter gik jeg videre over bjerget (ikke noget specielt stort bjerg) videre til en hyggelig aften i venners selskab. Jeg prøver at få gået meget hernede - når nu jeg har tid! I går blev det til 20.000 skridt. Lidt mindre kunne måske også have gjort det..... I dag skal jeg gå lidt mere. Der kører ingen busser, så det bliver 5 km på gåben ind til Israel Museum. Men det skulle jo være så sundt! (Bagefter tager jeg en taxa hjem)

And then I saw one more incredibly Beautiful sunset! It really is amazing watching these sunsets and saving them as photos!
Afterwards, I walked across the mountain (not a very big mountaing) to spend a nice evening in the company of friends. I try to walk a lot while I'm here - and have the time! Yesterday, I walked 20.000 steps. A bit less might have been okay.... Today, I'll walk some more. There are no busses today, so it will be a 5 km walk to the Israel Museum. But it's good for me, I guess! (Afterwards, I'll take a taxi home)

2 kommentarer:

  1. Your sunset photo is so beautiful, and walking is definitely very healthy :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I just love the sunsets here! The walks are Beautiful, too.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails