torsdag den 26. januar 2017

Jerusalem: Garnbutikker II / Yarn shops II

Der er faktisk lidt flere garnbutikker i Jerusalem! De ligger alle sammen ret tæt på hinanden, iøvrigt, hvis du skulle komme på de kanter! Den tredje garnbutik ligger på King George nr 10. Navnet tør jeg ikke udtale mig om, men den har garn helt ud i opgangen! Det er faktisk temmelig hyggeligt, selv om jeg ikke helt ved, hvad naboerne synes.....
De har også garn i kælderen. Igen - et bredt udvalg af acryl, men der var også noget anstændigt bomuld. Og utroligt fine knapper!


Jerusalem actually has a few more yarn shops! All of them are located quite close together, by the way, if you happen to pass by! The third yarn shop is at 10 King George. I won't try to pronounce the name, but the shop welcomes you already in the entryway! It looks really cozy, although I wouldn't know what the neighbours think....
The shop has yarn in the basement as well. Again - every variation of acrylics, but also some decent cotton. And pretty buttons!
Den fjerde og sidste garnbutik fik jeg helt tilfældigt øje på fra bussen. Jeg tror nok den ligger på Agripas, ret tæt på Mahane Yehuda markedet, næsten på hjørnet af Kiach.


The fourth, and last, yarn shop was one I incidentally saw from the bus. I do think it's located on Agripas, quite close to the Mahane Yehuda market, almost at the corner of Kiach.
DET er en rigtig hobbybutik! Der var perler i læssevis, ting til porcelænsmaling og alt hvad man sådan lige kunne få lyst til. Desuden var der selvfølgelig stoppet varer ind overalt.


THAT is a real craft-shop! They had loads of beads, stuff for painting porcelain and anything you might want to do. They also had stuff stuffed in everywhere.
Garn var der også! Eftersom jeg med min mindste nevøs ord "VIL strikke i kradsuld", så købte jeg altså ikke det her fine acryl-pels garn. Men de havde lidt bomuld også.


There was yarn, too! Since I "WANT to knit from itchy wool" (quoting my youngest nephew), I didn't buy this pretty acrylic fur-yarn. But they had a bit of cotton as well.
Jeg købte også noget i 3 af butikkerne. I den anden, City Cellar, købte jeg pink bomuld/bambus (fordi pink er en GOD farve!), noget blå bomuld og grønt majs-garn og så et bundt af det fine håndfarvede.


I did buy something in 3 of the shops. In the second one, City Cellar, I bought pink cotton/bamboo (because pink is a GREAT color!), some blue cotton, green yarn from corn and a skein of the pretty hand-dyed.
I den i opgangen købte jeg meleret, mørkeblå bomuld, der nok skulle kunne blive til noget godt.


In the one in the entryway, I bought some variegated, dark blue cotton that can turn into something good.
I hobby-butikken kom der lidt mere bomuld med hjem. Igen i drengefarver! Der er trods alt et par små drenge der behøver hjemmestrikket tøj. (Og om et par år, når garnet har lagret godt, er der sikkert lidt flere små drenge!)


In the craft-shop, I bought a bit more cotton. Boy's colors once more! You know, there are a couple of baby boys needing hand-knitted clothes. (In a few years, when the yarn has matured in my stash, I'm sure there are more small boys around!)
Knapper tæller ikke sådan rigtigt, vel? Jeg fandt de fineste plasticknapper i flotte farver! Knapper kan man vel ikke rigtig få for mange af. Især ikke de der små runde! Mariehøneknapperne er NÆSTEN runde og bare for nuttede!


Buttons don't really count, right? I found some very pretty plastic-buttons in beautiful colors! It is hard to get too many buttons, especially the small, round ones! The ladybird buttons are ALMOST round and just too cute!
Hello Kitty knapper kan man altid få brug for. Det kan man bare! Dem glæder jeg mig til at bruge.
Og så var de 4 uger i Jerusalem pludselig gået! Der kommer nok lidt mere de næste uger hist og pist. Tak, fordi jeg har kunnet dele det med jer! Det er så utroligt hyggeligt med en blog med kommentarer.
Glæder mig til at vågne hjemme i min seng i morgen og gå i bad, UDEN at skulle tænde for vandvarmeren 1 time før, men kommer til at savne at være i Ein Kerem. Det har været nogle herlige 4 uger!

Hello Kitty buttons are something you might always need. You just do! I'm looking forward to using them.
And then the 4 weeks in Jerusalem suddenly passed by! I guess you'll see a bit more the next weeks here and there. Thank you for letting me share this with you! It is just the best having a blog and comments.
I'm looking forward to waking up in my own bed tomorrow, and then having a bath WITHOUT having to turn on the water boiler 1 hour before, but I will miss being in Ein Kerem. It has been 4 wonderful weeks!


6 kommentarer:

  1. Ja jeg siger tak for at følge dig, det har været rigtig interesant , jeg kommer aldrig til Israel. Så det har været en dejlig at høre om noget der ikke står i bøgerne. Vh. Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det er virkelig hyggeligt at dele det med jer.

      Slet
  2. Så vil jeg ønske dig en god og behagelig hjemrejse og takke for din rundvisning i Jerusamlem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have og velbekomme. Turen hjem gik godt og nemt!

      Slet
  3. Har fulgt med i din rejsebeskrivelse. Det lyder til du har nydt din tur. Det er så skønt at læse om indtryk fra andres rejser, når nu man ikke selv kommer afsted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er utroligt hyggeligt at dele sådan en tur med andre! Tak, fordi du læser med.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails