torsdag den 5. januar 2017

Arbejde / Work

Det er virkelig spændende at være i Israel! Jeg bor på et værelse på hospitalet. Værelset er ikke sådan noget jeg lige jublede over, men det går. Jeg er mig selv, der er køleskab, kogeplade og internet, og efter et par dage fandt jeg også ud af at få varmt vand i bruseren! (Uha, det var et par frygtelige morgener inden!)
Der er den mest fantastiske udsigt fra mit vindue. Okay. Måske ikke i går morges, hvor det trak op til regn!


It is really exciting being in Israel! I live in a room at the hospital. The room is not the kind of place I was over the moon about, but it's okay. I don't have to share, there is a fridge, hobs and internet, and after a few days I discovered how to get warm showers! (Yikes, that was a horrible couple of mornings before that!)
I have the most amazing view from my window. Well. Maybe not yesterday morning, when rain was coming! 
Jeg gør virkelig mit bedste for at få så meget ud af det her som muligt. Følger med rundt, stiller spørgsmål, og bruger alle pauser på at arbejde på artikler og sådan noget. Jeg skal jo udnytte at jeg ikke er i det daglige trummerum! Patienterne er meget eksotiske, men alligevel fuldstændigt som dem jeg møder hjemme. Meget ortodokse, jødiske fædre har HELLER ikke styr på noget vedrørende barnet og skal OGSÅ ringe hjem og spørge mor! Børnene på 18 måneder er nøjagtigt lige så hysteriske her som dem jeg kender. Eneste forskel er nok, at der virkelig er mange (voksne) der ryger hernede. Sådan overalt!
Nå ja - og så får de mange børn! Jeg så en mor med 8 børn på slæb. Hun så træt ud! Der er ikke noget at sige til, at nogle af "tillykke-ballonerne" stikker af og flyver op under loftet!


I really do my best to get the most from this as possible. Following the doctors, asking questions and using all my breaks for working on articles and stuff. I really need to get the most from the fact that I'm not in my everyday-life! The patients are very exotic, but still exactly like the ones I meet at home. Very orthodox, Jewish dads are JUST as un-knowing about their child's day and ALSO need to call home, asking the mother! 18 months old kids are every bit as hysterical here as the ones I know. The only difference is that there are so many (adult) smokers down here. Like everywhere!
Oh yeah - and they get a lot of kids! I saw a mom with 8 kids. She looked tired! No wonder, some of the "congratulation-balloons" fly away up under the ceiling!
Nu skal alt jo ikke gå op i arbejde, og jeg skal også nyde, at jeg er her. Så jeg forsøger at komme forbi en cafe på vej hjem ind imellem eller gå en tur. Eller tage bussen ind til byen. Jeg blev også inviteret med til et tuberkulose-møde der var ret spændende!
Det meste aftensmad bliver herhjemme. Jeg er ikke sådan superinteresseret i madlavning, så det er lidt af en udfordring kun at have salt som krydderi og 2 gryder til 2 kogeplader. Men friske pitabrød med æg, tomat, rød peber og tun var godt nok lækkert! 
Heldigvis har jeg fundet havregryn til morgenmad, og efter et par forsøg lykkedes det mig også at finde ordentlig mælk! Frugt og grønt er helt vildt friskt og lækkert hernede!
I weekenden står den på udflugter. Det bliver herligt!

Well, everything shouldn't be about work, and I want to enjoy that I am here. So I try visiting a café on the way home, or go for a walk. Or take the bus to town. I was also invited for a tuberculosis-meeting which was quite interesting!
Most dinners are here at home. I'm not really into cooking that much, so it's quite a challenge that my only spice is salt and that I only have 2 pots and 2 hobs. But the fresh pita-breads with eggs, tomato, red pepper and tuna were really delicious!
Fortunately, I found oatmels for breakfast, and after a few tries I even found normal milk! The fruits and vegetables are really fresh and so delicious here!
This weekend, I will travel north. Will be lovely!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det er ret interessant! Man kan jo altid blive klogere når man ser at det går fint selvom andre har andre rutiner end en selv!

      Slet
  2. Ja det lyder eksotisk og spændende. Og lidt hårdt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lidt hårdt de første dage. Det er jo bare en måned. Nu kan jeg finde rundt på hospitalet, sådan nogenlunde!

      Slet
  3. Noget af en udfordring med det hele, men det lyder ret interessant.

    SvarSlet
  4. It's so wonderful to hear about your days! The cold showers and the dads made me laugh :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh - the patients are every bit as Lovely and funny here as they are at home!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails