søndag den 25. december 2016

Juleaften / Christmas Eve

Sikken en hyggelig juleaften! Juletræet var så smukt som altid, og selskabet var godt. Vi var 5 ialt, og var gamle nok til at kunne vente lidt med gaverne, så der var ekstra sange om juletræet.
Bortset fra at jeg ikke kan synge lige nu, hvilket er lidt traumatisk for mig. Der kommer bare ingen lyd når jeg når op i visse (ikke alt for høje) toner!

What a lovely Christmas Eve! The tree was as beautiful as ever, and the company was great. We were 5 people, old enough to wait a bit for the gifts, so we had a few extra songs around the tree.
Except that I can't sing right now, which is kind of traumatic. No sound comes out when I try singing certain (not too high) notes!
Min bror har fået høns i år, så jeg havde købt en høne til deres juletræ. Som kom på! De der høns førte så også til at jeg for første gang i mit liv har prøvet at spise nogen jeg havde mødt. En høne var slagtet - men den smagte godt!

My brother got chickens this year, so I bought a chicken for their tree. It was on the tree! Those hens also lead to my very first time of eating someone I met. A hen had been slaughtered, but it tasted real good!
Jeg fik SÅ mange gaver! Virkelig lækkert garn til en bluse til mig selv. Det glæder jeg mig til! Skal lige finde ud af, hvilken opskrift det passer til.

I got SO many presents! Really great yarn for a sweater for me. I'm looking forward to that! Just need to find out which pattern the yarn goes with.
Flot, håndfarvet garn! Der er nok til et sjal, og det er de smukkeste farver.

Beautiful, hand-dyed yarn! Enough for a shawl in the most pretty colors.
Lækkert Manos del Uruguay garn, også håndfarvet!

Yummy Manos del Urugay yarn, also hand-dyed!
Jeg fik flere strikkebøger. Jeg havde ønsket mig "Kærlighed på pinde", som jeg nok skal få brugt flittigt! De to andre var en overraskelse, og ser rigtig fine og spændende ud med mange flotte mønstre.

I got several knitting books. I wished for "Kærlighed på pinde", which I'll really get to use a lot! The other two were surprises, but both look really interesting with a lot of beautiful patterns.
Der var også blade!

There were magazines, too!
Jeg fik film!

I got films!
Og den dejlig kasse med amerikanske lækkerier. Må seriøst få købt et juletræ næste år og få hængt al den nye pynt på!

And a lovely box of good, delicious American stuff. I seriously need to by a Christmas tree next year and get all the new decorations on it!
Sidst, men ikke mindst, fik jeg gyldent bestik! Min niece havde som kommentar skrevet "Lidt kongelig har man lov til at være". Så sandt!

Last, but not least, I got golden cutlery! My niece wrote as a comment "You can be a little royal", the slogan of a Danish gossip magazine that I read every week. So true!

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails