lørdag den 20. august 2016

Ikke med i planen / Not part of the plan

Vi klemte det sidste hygge ud af torsdag. Kufferten blev med møje og besvær pakket. Vi kørte til lufthavnen. Der blev grædt. Der blev lagt planer for gensyn. Jeg kom op i flyet, og alt var til tiden.
Indtil tiden så gik i stå i en time pga. tordenvejr i Chicago. Tordenvejr derovre skal man ikke spøge med, så det er jo fint at sikkerheden kommer først.
Men det var irriterende ikke at nå det næste fly.

We squeezed the last drops of coziness out of Thursday. The suitcase got packed with a bit of trouble. We went to the airport. We cried. We made plans for next times. I got in the plane, and everything was on time. Until time stopped for an hour due to a thunderstorm in Chicago. Thunderstorms are no joke, so it's good that our safety came first.
But it was really annoying not catching the next plane.
Heldigvis havde jeg pakket lidt til en evt. overnatning, og endte på et motel ved siden af min gamle bekendt, det asiatiske marked. Desværre havde de ikke længere Vivian Høxbro strikkebogen på japansk mere hos boghandleren, men det var hyggeligt at kigge strikkebøger.
Hos bageren så jeg skoene. Imponerende!

Fortunately, I had packed for a possible delay and ende up on a motel next to my old friend, the Asian market. Unfortunately, the bookstore didn't have the Japanese Vivian Høxbro book anymore, but it was nice looking through the pattern books.
In the bakery, I saw these shoes. Impressive!
Derefter tog jeg på togtur ind til byen med min rygsæk og min temmelig tunge taske. På jagt efter en garnbutik der åbenbart er lukket. Der var jagerfly i luften, hvilket var rigtig flot og ustyrligt larmende. Jeg havde god tid på stationerne til at få læst min bog færdig og få strikket på huen, men ellers var det ret varmt og tungt med taskerne.

Afterwards, I took the train to town with my backpack and my rather heavy bag. Searching for a yarn shop that apparently closed. There were fighters in the air, which was very impressive and incredibly noisy.
I spend a lot of time on the stations and had time to read my book and knit the hat, but apart from that, it was quite warm and heavy with the bags.
Så da jeg endelig nåede centrum var jeg så træt at det blev til frokost inden jeg tog direkte ud i lufthavnen.
Nu er jeg så hjemme. Uden kuffert. Strikkekrimier HAR jeg dog fået med hjem. Også min fine fødselsdagsgave. Det er nu dejligt at være hjemme.

So when I finally reached downtown, I was so exhausted that I just had lunch before heading directly to the airport.
Now I'm back home. Without my suitcase. I DID manage to bring home the knitting mysteries. Also my beautiful birthday gift. It's good to be home.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails