søndag den 1. maj 2016

På vej hjem / Going home

Man kan sige meget om Sverige. Jeg får virkelig lov at arbejde! Godt og spændende, men meget arbejde. I nat har jeg haft vagt. Denne gang med "assistent" - en ny læge, der skal læres op. Det føles såmænd okay, selv om det var svært at finde et sted at sove, når nu vagtværelset var optaget!
På vej til stationen gik jeg gennem universitetets bygninger. Der er så fint med blomster lige nu!
Hold nu op, som maj er velkommen i år. Faktisk synes jeg allerede det hele dufter af forår!

You can say many things about Sweden. I really get to work! Nice, interesting work, but a lot of it. During the night, I was on call at the hospital. This time with an "assistant" - a young doctor in training. That was definitely okay, although it was hard to find a place to sleep, now that the doctor's room was taken!
Going to the station this morning, I passed the university's buildings. The flowers are so pretty!
May is really, really welcome this year. I actually do think it started smelling like spring!
Min "nye" tradition efter jeg startede i Sverige, er at købe en kanelsnegl på vej hjem. Ikke, at jeg ellers spiser meget wienerbrød, men lige præcis efter en vagt falder den på et tørt sted.
Jeg har prøvet nogle forskellige. Den i dag var ikke den bedste, men så ved jeg det. Det er virkelig en dejlig tradition!

My "new" tradition after starting work in Sweden, is buying a cinnamon-roll (Danish pastry) on the way home. I don't normally eat a lot of Danish pastry, but it's great after working night shift.
I tried different sorts. This one wasn't the best, but then I know and will buy another one next time. It is a wonderful tradition!

4 kommentarer:

  1. Det er godt at have noget at rive i, - så keder man sig ikke...., men lidt strikketid var nu ikke af vejen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, mere strikketid kan man altid bruge! Men der er kursus og ferie på vej.

      Slet
  2. I love cinnamon rolls! The flowers are just beautiful :)

    SvarSlet
    Svar
    1. It's so beautiful right now with everything in bloom! It feels quite strange, though, with the warm weather. We had such a cold April!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails