lørdag den 26. marts 2016

Pludselig / Suddenly

I går startede jeg på nummer 2 ærme på min trøje. Gik og overvejede, hvordan dagens post skulle være om strømpen og ærmet, der begge skulle være færdige straks, og hvordan de skulle kæmpe om opmærksomheden.

Yesterday, I started the second sleeve for my cardigan. Was wondering how todays post would be about the sock and the sleeve, both needing to get done now, and how they would be fighting for my attention.
Men så besøgte jeg lille Frk. T1's forældre. Hun var ikke selv hjemme - næh, hun var på påskeferie hos sin mormor og morfar!
Det er helt utroligt, hvad fraværet af en knap 2-årig gør for ens evne til at få strikket! Jeg strikkede og strikkede, og pludselig manglede kun kanten på det andet ærme inden trøjen var færdig! Kanten er nu lige kommet på i dag, og så er der vist ikke så meget andet at gøre end at vaske og strække lidt.

But then I visited little Miss T1's parents. She wasn't at home herself - she had gone for Easter vacation at her grandparents.
It is incredible, how much the lack of an almost 2 year old does for your ability to knit! I knit and knit, and suddenly I only had the edge on the second sleeve left before the cardigan would be done! I finished the edge just a little while ago today, and all left to do would be a wash and a stretch.
Den er sådan lige lidt stram i det, og knapkanterne er vist lidt løse. Men den er SÅ blød og varm og fantastisk! Jeg håber virkelig, den bliver rigtig god i faconen når den er vasket, for jeg har virkelig ikke lyst til at give den væk (men har mødt op til flere villige aftagere).
Lidt fakta? Mønsteret er Folklore. Jeg har strikket på pind 5 og lavet hulkrus i Noro, så jeg ikke skulle skifte farve hele tiden. Der var lige lidt spekulationer med antal masker osv., og jeg er nok kommet til at trække lidt, da jeg skulle måle strikkefasthed. (Det sker jo, når man først måler strikkefasthed midt på projektet!)
Den vejer 630 gram uden knapper og jeg elsker den.

It's still kind of  a bit tight, and the button-edges a bit loose. But it's SO soft and warm and amazing! I really hope the shape will be fine after a wash, since I really don't want to give it away (but I know some people who would happily take it).
A few facts? The pattern is Folklore. I used needles size 5 mm and did the pattern in Noro so I didn't have to change color all the time. I had to figure out how many stitches and so on, and I guess I have stretched it a bit when measuring the gauge. (This is what happens when you only measure gauge in the middle of the project!)
It weighs 630 grams without the buttons, and I love it.

8 kommentarer:

  1. Den er godt nok flot din cardigan, men når man forsøger at finde opskriften på Ravelry går det ikke så godt. Man kan godt finde billedet, men opskriften er der ikke (og ifølge kommentarerne er det ikke kun mig, der ikke kan finde den). Kan du forklare, hvordan man får fingre i selve opskriften ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har jo selv købt den på Etsy, men jeg kan da se nu, at hendes butik er væk?!?!?!? Man har også kunnet købe den på Holst garn, men der er den også væk!
      Hvor surt! Men jeg kan da sige, at den er strikket oppefra-ned med hulkrus-mønster i bærestykket. Man kan godt improvisere den selv, men det er død-ærgerligt at den er væk.....

      Slet
  2. Jeg har opskriften, Det er da genialt du har lavet den i A facon - måske jeg med den ide i baghovedet får den strikket for ja den er ikke stor i str.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have og godt spottet! Ja, der sneg sig lidt A-facon ind.

      Slet
  3. Den er blevet SÅ flot. God idé med farveskiftende garn, for hæftning af alle de tråde er jo uudholdeligt.
    Jeg håber, du får den strukket i passende form.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Syntes bare de to slags garn passede så fint sammen. Og det var skønt at slippe for at hæfte så mange ender! (Det HAR jeg prøvet. Var ikke sjovt...)
      Faconen er fin nu, men knapkanten trækker stadig. Det er nok svært at undgå, men jeg er ikke helt tilfreds

      Slet
  4. Den er simpelhen blevet så flot. Hvis den nu ikke helt passer og du ikke vil af med den, så må du låne den ud på omgang. 😁

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, god ide! Jeg kunne også leje den ud, selvfølgelig....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails