lørdag den 9. januar 2016

Kold kaffe? / Cold coffee?

Min bodumkande har endelig fået lidt, der kan hjælpe med at holde kaffen varm. Det er ikke, fordi jeg bruger den meget, men det har været irriterende at kaffen så hurtigt blev kold.
I forbindelse med det der temperaturtæppe så jeg et hæklemønster som jeg ville prøve, og så blev det til noget til kanden.
"Frakken" er ikke særligt tyk og måske ikke den smukkeste, men jeg håber, den virker.

My French press finally had something to help the coffee stay warm. It's not that I use it a lot, but it has been annoying how quickly the coffee cooled off.
While wondering about the pattern for the temperature blanket, I found this crochet-pattern I wanted to try, and then it turned out as something for the coffee.
Jeg har ikke rigtig brugt et mønster. Det er bare et firkantet, hæklet stykke, og da det så var en smule for lille, hæklede jeg et stykke i hver ende, der til sidst fik bindebånd på. De to stykker i enderne lapper over hinanden under hanken.
Garnet er Noro, og jeg købte det på Fanø i november. Så fint og lækkert.
Kaffevarmeren endte med at veje sølle 30 gram, og den tog sandelig ikke lang tid at lave.

I didn't really use a pattern. First, I made a square piece, and since it was a bit too short, I crocheted some more in both ends, and finished with ribbons. The two extra pieces overlap under the handle.
The yarn is Noro, and I bought it on Fanø in November. So lovely!
The coffee-warmer ended up weighing just 30 grams, and it certainly didn't take long to make!

2 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Meget lækre farver og rustik på den helt rigtige måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Rustik er ordet.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails