torsdag den 29. oktober 2015

Freestyling

Endnu en lille vest er blevet færdig. Denne her startede jeg i september, efter at have købt garn i Nykøbing Falster da vi havde den meget hyggelige weekend i sommerhus.
Vesten lå strikket i butikken, og var strikket med fuldstændigt vilkårlige snoninger. Det så sjovt ud, så det skulle jeg prøve, selv om opskriften var noget mere struktureret.

Another little vest has been finished. This one was started in September, after I bought the yarn in Nykøbing Falster when we had the lovely weekend in the summer-house.
The vest was knitted up in the shop, and was made with random cables. It looked really fun, so I wanted to try this, although the pattern was somewhat more structured.  
Selv om jeg har forsøgt at lave det meget tilfældigt, så ser det alligevel ikke sådan ud. Sådan rigtigt! Snoningerne er godt nok symmetriske om midten og ens foran og bagpå, men jeg havde da vistnok problemer med at lade snoningerne blive lange!

Although I tried to make them random, it doesn't look that way. For real, you know!
The cables are symmetrical around the middle and alike on the front and back, but it looks like I had some serious problems letting the cables grow long!
Knapperne er så nuttede, at man næsten dør lidt.... Købt for nogle år siden i New York.
Garnet er utroligt blødt "Soft wool" fra Lana Grossa. Superlækkert, og vesten vejer ialt 95 gram og er strikket på pind 4.
Egentlig var den til en lille dreng, der er en del af den (temmelig) udvidede familie. Min nieces lille nevø. Desværre har jeg vist strikket den alt for lille til den unge mand, der vokser ud over alle grænser. Så i gang igen med noget! Og så kommer der vel en baby forbi som mangler en vest engang, tænker jeg.

The buttons are so cute you almost die a little...... Bought in New York a few years back.
The yarn is incredibly soft "Soft wool" from Lana Grossa. Extremely squishy and nice. The vest weighs 95 grams and was knitted using size 4 mm needles.
It was supposed to be for a little boy who is part of the (very) extended family. My nieces little nephew. Unfortunately, I think I made it far too small for the young man who is growing like crazy. So I'd better start something new! And then I guess I'll happen to meet a baby in need of a vest at some point.

3 kommentarer:

  1. Den er så sød og ser rigtig lækker ud. Jeg kan rigtig godt lide farven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg kan også ret godt lide den der grøn-blå farve.

      Slet
  2. Det er da også skønt at have noget i gavekassen :)
    Hvor er den fin med de skønne knapper.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails