torsdag den 24. september 2015

Græskartid / Time for pumpkins

Den allermindste lille Frk. T, der nu er 6 mdr, har jeg jo også strikket til. Da jeg spurgte hendes mor, om der var særlige ønsker, sagde hun "græskarhue" - og det er det jo lige sæson for!
Der var medbragt garn til selvsamme i weekenden, og på vej hjem i bussen strikkede jeg så lige en orange hue i wollmeise DK.
Jeg synes, den er vældig nuttet!

The very youngest Miss T, who is now 6 months old, got some knitted stuff as well. When I asked her mum if she had any special wishes, she said "Pumpkin hat" - and right now is the perfect season!
I brought yarn for this last weekend, and going home by bus, I knit an orange hat using wollmeise DK.
I do think it's very cute!
På toppen er der et rigtigt græskarblad (selv om de vist er noget større i virkeligheden!).
Glæder mig meget til at få den sendt af sted, når den lige er blevet vasket.
Mønsteret er dette. Huen er strikket på pind 3,5 mm, og den vejer 45 gram.

On top of the hat is a real pumpkin leaf (although I guess they are bigger in real life!).
I'm looking forward to send this one after a wash.
The pattern is this one. The hat was knit using 3.5 mm needles, and it weighs 45 grams.

4 kommentarer:

  1. Den er super nuttet, den skal nok falde i god jord. Den kunne godt gå hen og blive lige så populær som jordbær huen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan man aldrig vide! Den er ihvertfald lige så nuttet som jordbærhuen, synes jeg.

      Slet
  2. Hvor er den bare nuttet, den skal nok blive et hit. I øvrigt starter Græskarblade også som små :-) Knus og god aften til dig fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja - de blade starter vel også som små!
      God weekend til dig. Jeg kan stadig huske den kæmpe kasse huer du sendte til Cuba. Så imponerende!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails