lørdag den 22. august 2015

Strikkeønske / Knitting request

Her til vinter har jeg planlagt at strikke en sweater til min mindste nevø med Star Wars mønstre på. Det er han såmænd helt med på. Hvad jeg IKKE havde planlagt, var at hans storesøster i løbet af ferien sagde "Jeg ved, hvad du kan strikke til mig, moster! En hættetrøje med fleece-for. Den vil være varm nok til vinter!"
Når den bliver foret mener hun så også, at jeg jo kan strikke den i "kradsuld" uden at det vil genere hende.......
Det bliver nu ikke noget der kradser, men dejlig wollmeise. Vi blev enige om disse farver, og det grønne og gule garn er netop kommet i går.
Mønsteret skal være dette med lidt modifikationer.
At hendes storebror så OGSÅ lige vidste, hvad han kunne tænke sig af strikket sweater, havde jeg endnu mindre set komme. Men jeg kommer vist ikke til at kede mig vinteren over!

For the winter I planned to knit a sweater for my youngest nephew with Star Wars motives. He totally agrees. What I DIDN'T plan, was for his big sister to say during the vacation "I know, what you can knit for me, moster! A hoodie with a lining of fleece. It will be warm enough for this winter!"
Since it will be lined, she also meant I was free to make it from "itchy wool" without her being bothered by it.......
It won't be anything itchy, though, but nice wollmeise. We agreed on these colors, and the yellow and green yarn just arrived yesterday.
The chosen pattern is this one with some modifications.
That her big brother then ALSO knew exactly how he wanted a knitted sweater to look, what something that I certainly hadn't seen coming. But I guess I won't be bored this winter!

8 kommentarer:

  1. Hold da op du får travlt med alle de ønsker, men godt at de kan lide dit strik - det er en stor kompliment til dig.
    Garnet ser skønt ud - en eller anden dag må jeg altså prøve at strikke i Wollmeise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - de kan heldigvis godt lide det! De bruger det også. Især med de kolde vintre de har.

      Slet
  2. Det er da godt de kan holde dig beskæftiget til de ser dig igen {;o) det bliver en lækker trøje du skal igang med, flot mønster {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg skal jo nødig kede mig! Så når jeg savner dem, må jeg bare strikke hurtigere. Og hulke ned i garnet. Uld varmer, selv om det er lidt vådt.

      Slet
  3. Det skal nok blive flot med den hættetrøje. Det er en fin "connection" at have til nevøer og niecer med strik, der binder jer sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tror den bliver god. Det bliver spændende med størrelsen, når der også skal for i, men mon ikke det går?

      Slet
  4. Garn er set og godkendt af hin 13 aarige. Hvis hun kommer til at bruge den bare halvt saa meget som hun brugte sin sidste moster-sweater, saa er garnet givet godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er fedt at hun har brugt den grøn/pink/grå bluse så meget!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails