tirsdag den 16. december 2014

Stædig er mit mellemnavn / Stubborn is my middle name

Min fridag i går skulle bruges på at få det der sjal færdigt. Faktisk har jeg strikket så meget sjal, at her ikke rigtigt er blevet julepyntet endnu, men de små jule-mus/bamser kom da frem til at holde mig med selskab. De er virkelig hyggelige!

My day off from work yesterday had to be used on finishing the shawl. Actually, I've been so busy with the shawl that I didn't really put up a lot of Christmas decorations yet, but the tiny Christmas-mice/bears did come out to keep me company. They are so nice!
Jeg strikkede. En hel del! Først strikkede jeg 7 motiver, før jeg holdt en pause.
Det tog et par timer.

I knitted. Quite a lot! First, I made 7 motifs, before taking a break.
Took me a few hours. 
Så strikkede jeg de sidste 5. Jeg tænkte, at hjørnet nok tog en time. Max. Så selvfølgelig tog det 2!
Nå. Men nu er det strikkede færdigt. Der skal så også være en hæklet kant. Opskriften siger: "Finally, work one row of single crochet (US) on the angle of the front of the border and 2 rows of chained arches at the bottom of the shawl. In the first row, single crochet in every other garter at the selvage and work 5 chains in between. The second row is the same except that the single crochet is on the center of the arches in the first row. At the center, work 1 double crochet (US) into the single crochet."
Det er ikke, fordi de ligefrem bruger staveplade og Youtube...... Heldigvis er der billeder både i opskriften og på Ravelry, så det går nok, men det må vente, til jeg kommer hjem fra arbejde!

The I knitted the last 5. I figured the corner would take like an hour. Maximum. So of course it took 2!
Well. Now the knitted part is done. There is also a crochet border. Pattern reads: "Finally, work one row of single crochet (US) on the angle of the front of the border and 2 rows of chained arches at the bottom of the shawl. In the first row, single crochet in every other garter at the selvage and work 5 chains in between. The second row is the same except that the single crochet is on the center of the arches in the first row. At the center, work 1 double crochet (US) into the single crochet."
It's not like they explain everything in detail using Youtube...... Fortunately, the pattern and Ravelry shows photos, so I'll be alright, although it needs to wait until I get back from work!

10 kommentarer:

  1. Super flot sjal og strikket helt på hoved! glæder mig til at se det færdige resultat {;o)

    SvarSlet
  2. Gisp. Jeg tager hatten af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var lidt træt af at strikke sjal til sidst..... Det kan jeg godt sige her, ikke?

      Slet
  3. Det bliver da rigtig flot! Glæder mig til at se det med hæklet kant :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den hæklede kant er faktisk lige det sidste pift! (Men tog HELE aftenen at lave.)

      Slet
  4. Hello Christine, I also still have a lot of decorations to put out . . especially the manger scene. The shawl looks beautiful.

    Your package arrived yesterday! Thank you so much. It's just wonderful! We have all been enjoying it :) I will put up a post tomorrow. xoxoxo :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm happy it found the right way to you! You never know with the postal service.....

      Slet
  5. Du milde, - jeg var stået af for længst.
    Hvor bliver det spændende at se det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min arm og skulder er også ret øm, men jeg VILLE bare have det færdigt til at aflevere i dag!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails