torsdag den 6. november 2014

Vest

Dengang jeg var på Bornholm til strikkefestival, købte jeg det første garn i Netto. Faktisk. Billigt, blødt uldgarn i fine farver! Jeg tænkte, at det kunne blive til 2 små babyveste, og i søndags fik jeg så startet på den første.
Det er Else Schellerups klassiker af en opskrift, Baby i rib
Så fin og enkel og god at vokse i.

When I went to Bornholm for the knitting festival, I bought my first yarn in the discount supermarket. Really. Cheap, soft wool in pretty colors! I figured the skeins could become 2 little baby-vests, and on Sunday, I started the first one.
It is the very classic design baby in rib by Else Schellerup.
So pretty, yet simple, and great for growing.
Egentlig startede jeg også på vesten, fordi jeg manglede noget at strikke, som jeg overhovedet ikke behøvede kigge på. Starten på vesten krævede jo lidt opmærksomhed, fordi man strikker oppefra, men derefter har jeg altså nået at læse nogle artikler til vesten.....
Eftersom jeg skal læse mange artikler i denne uge, blev vesten færdig på bare 3 dage! Den tog knap 50 gram i str. 6-9 mdr, og det var rigtig hyggeligt at strikke den.
Den er også blevet rigtig sød, ikke?

Actually, I started the vest, because I needed a project that I could make without looking at it. The start did take some attention, though, since it's made top-down, but after reaching the body, I have read quite a few articles while knitting this......
Since I'm going to read a lot of articles this week, the vest finished in just 3 days! I used barely 50 grams for a size 6-9 months, and it was really nice making it.
It looks cute, don't you agree?

6 kommentarer:

  1. En laekker klassiker som er et hit hver gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Hun er dygtig, Else Schellerup.

      Slet
  2. Heldige bamse.
    Jeg er vild med den opskrift, - også i denne version. Og lidt imponeret over, at du ligefrem kan læse artikler, mens du strikker....

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er den jo ikke rigtig til bamsen, som bare var model....
      Jeg kan godt strikke 2 ret, 2 vrang, mens jeg læser. Eller ser det forfærdelig kedeligt at læse artikler!

      Slet
  3. Den er rigtig sød og bamsen ser glad ud {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Den er til min nevøs lille pige. Jeg kom pludselig i tanker om, at det da var pinligt, hvis hun ikke havde en strikket vest til vinter, når hun nu var i familie med mig!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails