tirsdag den 12. august 2014

Sismofyt!

Fødselsdagsstrømperne til min niece er færdige! Kun "lettere" forsinket i omegnen af 2,5 uge.........
Hun ønskede stjerner, sit navn, striber og specifikke farver. Pink, neon-grøn og sort.
 
The birthday socks for my niece are done! Only "slightly" delayed for around 2.5 weeks.......
She wanted stars, her name, stripes and specific colors. Pink, neon-green and black.
Mit beskedne (host!) lager gemte heldigvis på wollmeise i netop de farver, så jeg skulle ikke engang købe nyt garn. De er strikket på pind 2,5 mm. Der er brugt 130 gram garn ialt, hvilket er noget over det jeg plejer. Til gengæld er de også både varme og lange!

My very modest (cough!) stash fortunately held wollmeise in these exact colors, so I didn't even have to by new yarn. The socks are made with needles size 2.5 mm, and I used 130 grams in total, which is somewhat more than usual. But the are not only warm but also long!
Selv om jeg strikkede så løst, at jeg flere gange oplevede den ene strikkepind falde ud nede i posen, så er de relativt stramme.
Man kan lige klemme dem forbi hælen. Eller - JEG kan, og så kan niecen HELT sikkert også!
Når de først kommer på, sidder de faktisk perfekt.

Even though I knitted so loosely that I several times had one needle fall out in my bag, they are still quite tight.
You can just squeeze them past the heel. Or - I can, and then my niece DEFINITELY can as well!
When they are on, the fit is perfect.
Så jeg håber, de små tæer holder sig varme i den kolde vinter i Michigan!
Strømperne var faktisk sjove at strikke og det tog ikke alt for lang tid, men det med mønster på hele skaftet er nu ikke noget, jeg ellers vil dyrke, fordi det er så stramt.

So now I hope the tiny toes can stay warm during the cold Michigan winter!
The socks were actually fun to make and didn't take too long, but all the pattern on the leg is not something I really want to do a lot of, since they are so tight.

12 kommentarer:

  1. Man får jo helt lyst til Sismofytter! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men man får nok ikke lyst til at slikke på strømperne når de har været i brug. Tror ikke, de smager som sismofytter! (Som bare er skønne. Nu får jeg også lyst til dem!)

      Slet
  2. Jeg tror Teresas små nuttede fødder kommer til at klare sig fremragende :-)

    SvarSlet
  3. Hun får da lige hvad hun har ønsket - de er rigtig fine :)

    SvarSlet
  4. Sikke et kunstværk, - eller faktisk to kunstværker. Mageløst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville bare ønske, de ikke var så stramme.....

      Slet
  5. congrats on finishing them! they are really very nice :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. I think they turned out quite nice.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails