fredag den 24. januar 2014

Tæppe / Blanket


Selv om sekretærerne sagde, det var virkelig skørt, så VILLE jeg bare have babytæppet færdigt inden jeg skulle rejse. Så midt i stress og papirer og pakning, fik jeg hæklet kant. (Suk. Er man garntosse eller ej?)
Det er vasket og tørret og mægtig fint, synes jeg. Stort, varmt og blødt!
Opskriften er fra denne bog. Jeg endte med (næsten) at følge mønsteret for de sidste grå trekanter. Endeste forskel var, at jeg stoppede 1 pind før mønsteret sagde, og derefter lukkede hele kanten af på en gang. Det er faktisk blevet udmærket.

Even though the secretaries told me I was crazy, I just WANTED to finish the baby blanket before traveling. So in the middle of stress and documents and packing, I crocheted the border. (Am I a yarn lunatic or not?)
It has been washed and dried and is really nice, I think. Big, warm and soft!
The pattern is from this book. In the end, I (almost) followed the pattern for the final gray triangles. The only change was that I stopped 1 row before the pattern told me to, and cast of all stitches in one go. It looks okay.

Tæppet er strikket i Cascade Eco +. Dejligt, blødt garn, der blev købt specielt i USA til det her. Der er 250 gram i hvert bundt, og jeg har ialt brugt 210-230 gram af hvid og grå og ca. 20-30 gram af den gule kant. Ialt vejer det 470 gram, så det trækker jo fint op i regnskabet!
Tæppet måler ca. 95 x 95 cm og er ret stort. Det er sikkert fint nok.
Udover at pakke kuffert, havde jeg også sat mig for at sende brev til Sundhedsstyrelsen om speciallægeautorisation. Det skulle tage et par uger at få godkendelse. De 4161,- kr det koster at søge er også betalt. (Min bankrådgiver må tro, at mit nytårsforsæt er at bruge sindssygt mange penge!) Nu håber jeg, de er tilfredse med mængden af papirer, så det går glat!

The blanket is made with Cascade Eco +. Nice, soft yarn, bought especially for this in the US. Every skein holds 250 grams, and I used about 210-230 grams of the white and gray, and about 20-30 grams of the yellow. All in all, it weighs 470 grams, so that's a lot of yarn!
It measures about 37.5 x 37.5 inches and is pretty big for a baby. That is fine.
Besides packing my suitcase, I also decided to send my application for authorization as a pediatrician before leaving. It should take the health authorities a few weeks to finish it. I also paid the 800 dollars for the application. (My bank guy must think my New Years resolution was using as much money as possible!) Now I just hope they are happy with all the papers and everything works out fine!

7 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet flot. Heldig baby som kommer til at putte sig i det.

    SvarSlet
  2. Skønt tæppe, og jeg tror størrelsen er perfekt!
    Spændende med autorisationen - pøj pøj!

    SvarSlet
  3. Tusind tak skal I have! Babyen bliver spændende at se.....

    SvarSlet
  4. Selvfoelgelig er man garntosse, og stolt af det ogsaa hihi. Speciallaege autorisation???? Hvad laver du egentligt??? ( eller er jeg for nysgerrig????) Uanset, saa krydser jeg fingre for at du faar den.
    Taeppet....Herlig skoenhed. Det kan da kun goere lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må da gerne spørge! Jeg synes, det skinner lidt igennem hist og pist, at jeg er læge på en børneafdeling. Snart børnelæge på en børneafdeling!

      Slet
  5. Hooray for you! What wonderful exciting things you are making happen :) The blanket came out great . . and what better way to spend $800! (oh, yes . . spending it on yarn would be a better way . . !!!!!!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much! I'm really happy with the blanket. Not too happy with spending that amount just for an application! But I guess I have to.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails