torsdag den 24. oktober 2013

På vej videre / Travelling on

I går så jeg julepynt, jeg faktisk ikke ville hænge på mit juletræ, fordi det var for grimt. (Det siger ikke så lidt!) Burgeren kunne måske få lov at hænge nederst på træet, men x-box controlleren ville altså være forbudt. Jeg siger det bare!

Yesterday I saw Christmas tree decorations so horrible that I wouldn't hang them on my own tree. (Now THAT's ugly!) The burger may have been allowed near the bottom of the tree, but the x-box controller? No way!
Der var også lidt mere natur fra et udsigtspunkt over Troy og Albany. Man kunne se helt til nabo-staterne.  Det var altså supersmukt, selv om det bare blev til et par minutters kig, fordi jeg skulle nå toget!

I also saw a bit more scenic nature from a high view over Troy and Albany. You could see all the way to the neighboring states. It was so pretty, even though we only stayed for a few minutes, since I had a train to catch.
Inden toget skulle vi have frokost. Det blev på universitetet i Troy. I kantinen ved deres musikhal. Og tænk - den ligner simpelthen Operaen i København til forveskling! Den er designet af ingeniører for at få den bedste akustik. Det er da sjovt at vide, hvor inspirationen til Operaen kom fra!

Before the train we had lunch. We ate at the university of Troy. In the cafe next to their music hall. And can you believe it? It's identical to the Opera in Copenhagen! It was designed by engineers to get the best acoustics. Really funny to know where the inspiration for the Danish Opera came from!
Togturen var fin. Lige ved siden af floden med smuk udsigt. Jeg syede og syede og syede, for nu SKULLE den bluse bare være færdig!

The train ride was great. Right next to the river with a beautiful view. I sewed and sewed and sewed. Now I REALLY wanted that sweater done!
Gæt engang. Den blev færdig! Den er så fin og blød og smuk at jeg helt er holdt op med at hade den...... Dorina's datter Chanda ville gerne være model, så jeg kunne se, at den rent faktisk kunne passe et menneske.
Så nu er jeg i New York. Stadig blandt venner. Det er mægtigt hyggeligt! (Og jeg fik nogle flere, sagesløse børn til at spise larver. He he)

Guess what. It's finished! It is so pretty and soft and wonderful that I actually stopped hating it..... Dorina's daughter Chanda agreed to be a model so that I could see how it could actually fit a human being.
So now I'm in New York. Still among friends. It is so nice! (And I had some more, innocent kids eating larvae.....)

9 kommentarer:

  1. Det er da heldigt, at der er en læge til stede, hvis de stakkels børn bliver syge af at spise larver - godt jeg er både voksen og langt væk, så jeg ikke bliver presset til sådan noget :-)

    SvarSlet
  2. Smuk model til en flot trøje. (Pas nu på at modellen ikke overtaler dig til at trøjen er hendes og at du kan nå at lave en mere inden hjemkomst ;0))

    SvarSlet
  3. Jeg skal da love for at du kommer omkring - skønt :)
    Og blusen, hvor er den smuk - mon ikke der er en her DK der venter i spænding?
    Fortsat rigtig god rejse!

    SvarSlet
  4. Hvor hyggeligt! Hils omkring dig ;-)

    SvarSlet
  5. Sikke en masse du oplever.

    SvarSlet
  6. Sikke dejlig rejse du er på:-) Så smukke farver i naturen, og smuk farve, du har valgt til blusen, samtidig en flot tætsiddende model.

    SvarSlet
  7. Trøjen blev yndig!
    Jeg har et anstrengt forhold til farven, så det overrasker mig hvor fin den er endt med at være.

    SvarSlet
  8. Tak for alle jeres kommentarer. Det er virkelig hyggeligt at I læser med!

    SvarSlet
  9. En burger på juletræet... mere specielt end kønt, men vel ganske amerikansk...skønne steder du kommer omkring!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails