lørdag den 5. oktober 2013

Æble-apparat / Apple-machine

For et par år siden købte jeg et apparat til at skrælle æbler i Netto. Det kostede ikke meget, og jeg havde totalt glemt det, indtil Frau Putz mindede mig om det....

A few years ago, I bought a machine for peeling apples in a discount supermarket. It didn't cost much, and I totally forgot all about it, until I was reminded at Frau Putz's place.....
Da der lå en flot halvkedelige æbler, skulle jeg da lige prøve min maskine....

Since some rather boring apples were lying around, I felt like testing my machine.....
Den er vildt smart! Det er totalt sjovt at dreje på håndtaget og se æblet blive skrællet, kernehuset fjernet og æblet skåret i skiver. På een gang!

It's totally amazing! It's so fun turning the handle and watching the apple being peeled, the core removed and the apple sliced. All at once!
Det blev til mos/grød med sukker og kanel. Må nok indrømme, at det aldrig nåede at blive koldt, inden det var væk........ Nam!
Tror måske lige, jeg skal finde mig nogle flere æbler.........

The apples were cooked with sugar and cinnamon. I have to admit that it never really got cold, before it was gone..... Yum!
Maybe I should find some more apples?

5 kommentarer:

  1. Æbler er herligt. Og her på landet bugner det med dem. De smager fantastisk. Jeg takker blot ja til alle jeg får tilbudt og forære videre hvad jeg ikke kan bruge. Har 5 kasser stående - pakket så de kan holde sig i månedsvis og ja fryseren er fyldt op med æblegrød. En herlig spise :-) Kan godt forstå din glæde

    SvarSlet
  2. Der er jo ligefrem leg det der hihi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Totalt. Næsten som at krydsnøgle garn!

      Slet
  3. very nice! i've been considering getting one of those also!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails