torsdag den 6. december 2012

Rød / Red

Endnu et par af de der strømper, der nærmest strikker sig selv mens jeg laver noget andet, er færdige. De er i ribmønster på pind 2,5 mm. Garnet er noget jeg engang købte i Tyskland: Lana Grossa Meilenweit, Mega Boots Stretch. 70 gram har jeg brugt.
Det er tysk strømpegarn. Så er der vel ikke så meget andet at sige om det. Tyskere er gode til strømpegarn!
Det er lykkedes mig at få dem nogenlunde ens, hvilket jeg er meget tilfreds med. De er til bunken der skal sendes til kolde USA, og dermed mangler jeg kun 2 par til familien (udover dem til niecen, altså) - et par meget store og et par små. De meget store bliver også i rib, i samme slags garn (bare i grøn), og jeg går i gang senere i dag.......

Another pair finished of those socks that almost knit themselves while I do something else. Again, it's rib-pattern and needles size 2.5 mm. The yarn was bought in Germany at some point: Lana Grossa Meilenweit, Mega Boots Strech. The socks took 70 grams.
It is German sock yarn. What more can I say? Germans are really good at sock yarn!
I succeeded in making them almost identical, which I'm really happy about. They are for the pile of socks for my friends in cold USA, and with this pair finished, I just need to make another 2 pairs (apart from the socks for my niece, you know) - a very large pair and a small pair. The very large socks will also be rib-socks, using the same brand (just green wool), and I will start later today....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails