torsdag den 20. september 2012

Nye bøger / New books

Annette Danielsen har lige udgivet 2 nye bøger, og da hun altid har nogle ret gode opskrifter, ventede jeg ikke alt for længe med at få føjet dem til samlingen....
Først et hæfte med strik til piger mellem 10-14 år. Meget aktuelt, tænkte jeg, - måske niecen kunne tænke sig noget fra det?

Annette Danielsen just made 2 new books, and since her patterns are really good, I didn't wait for long before adding them to my ever-growing collection of knitting books.....
First a collection of patterns for 10-14 year old girls. Very appropriate, since my youngest niece might want something from this little book?
Så en bog med store opskrifter. Jeg havde nok ikke helt overvejet, at de vist ikke helt er min størrelse, men lige nummeret større. Først var jeg en smule ærgelig, men så kiggede jeg nærmere efter og så, at hver model kommer i 3 udgaver, hvoraf den ene er taljeret. Der burde nok være basis for noget der kunne være brugbart. Modellerne er rigtig, rigtig flotte!

Then a book with big-size patterns. I hadn't really thought about how they were not my size, but bigger. First I was a bit disappointed, but then I looked closer and discovered that all models come in 3 different ways, one of them with a more fitted shape. Should be possible to make something useful from this. The models are really, really pretty!
Niecen på 10 blev sat til at kigge i Tøsestrik-hæftet. Hun var ikke videre entusiastisk. Jeg nævnte, at hvis hun nu var rigtig smart, så kunne man jo godt forestille sig, at jeg ville strikke en af dem til hende, hvis der nu var en hun kunne lide!
Derefter bladrede pigebarnet igen og sagde så: "Moster, jeg er smart. Du må gerne strikke den dér til mig ("Pistacie"), men jeg kommer nok ikke til at bruge den så meget....."
Så kunne Moster tænke over det! Jeg tror nu nok, det er fordi hun er mere til noget med billeder på stadigvæk. Hun gider ikke have noget, man lige så godt kunne købe. Mon ikke vi finder ud af noget sammen?

My 10 year old niece was told to look through the girl models. Not very enthusiastic. I mentioned, that maybe if she was really smart, one might imagine that I would knit one of the models for her, if she liked one of them!
And so the little lady looked again and said "Moster, I'm really smart. You can knit this one for me (the one pictured), but I'll probably not use it very much....."
So, well.... I had something to think about! I guess it's because she still likes sweaters with some kind of pictures, not something you might as well buy in a shop. I also think we'll figure it out together!

10 kommentarer:

  1. Har også lige bestilt Tøsestrik.
    Håber min teenager synes om et par af modellerne...

    SvarSlet
  2. Jeg synes de er rigtig flotte! Håber, din teenager kan lide nogle af dem. Min niece er nok lige ung nok.

    SvarSlet
  3. Jeg har lige præcis erhvervet Tøse strik i dag. Jeg skal også lige have "solgt" et par modeller, for jeg synes selv, at de er rigtig fine:-)
    Der er også fine modeller i den anden, men mon ikke Anette Danielsen designer dem i nogle mindre størrelser engang? (ligesom hun har lavet børne designs til voksen designs og omvendt)
    God strikkefornøjelse:-)

    SvarSlet
  4. Ja, hun laver virkelig nogle smukke modeller! I den 'store' bog er jeg aldeles skudt i 'prikker, prikker, prikker'. 'fartstriber' er også rigtig fin.
    Men nu har jeg jo lige 3 stks bluser/trøjer til mig, der skal være færdige........... Jeg har virkelig strikket til mig selv i år!

    SvarSlet
  5. yes! i'm sure you both will :) you can keep even busier now!

    SvarSlet
  6. Jeg tror også at jeg må ha' fat i den Tøse strik - pistacie er super sød, så måske det kunne være noget for mine børnebørn på 10? Men de skal ville det noget mere end din niece for jeg skal jo strikke to :))

    SvarSlet
  7. Dorina - I think I'll really have to knit something for them next year. It's been so long since last time!

    Kirsten - min lyst til at strikke den er direkte proportional med hendes entusiasme, så jeg tror egentlig at vi finder på noget andet...., (Selv om hendes far har forsikret hende om, at hun NOK skulle komme til at bruge den!!!!!)

    SvarSlet
  8. Det er sjovt så forskellige vi er, for jeg har også kigget i bogen med store modeller og der var kun en enkelt jeg havde lyst til at strikke. De fleste synes jeg var direkte grimme, så for mig var bogen en kæmpe skuffelse.

    SvarSlet
  9. Ja, heldigvis er vi da forskellige! Jeg købte bare bogen med det samme og blev overrasket bagefter. Generelt synes jeg, at hendes opskrifter har det med at "vokse" sig ind på mig med tiden.
    Jeg håber ikke, du købte bogen, inden du fik set rigtig i den.

    SvarSlet
  10. Det gjorde jeg faktisk, men jeg fik lov at bytte den til noget garn heldigvis.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails