torsdag den 27. september 2012

Hamster

Da min mindste nevø fyldte 7 år, var det stort! Det var også stort at se hans nye hamster, kaldet "Hammi", "Hamster-Bob" eller "Ludvig", alt efter hvilket familiemedlem man spurgte.
Hamsteren skulle selvfølgelig ind at se lidt af den store verden (dvs. spisebord), og som hamstere gør, vimsede den ivrigt rundt for at se det hele (dvs. finde et sted at gemme sig?).


When my youngest nephew turned seven, it was a big day! It was also huge to see his new hamster, called "Hammi", "Hamster-Bob" or "Ludvig", depending on which member of the family I asked.
The little guy had to come see a bit of the big world, naturally (a.k.a. dining table) and like any hamster would do, he ran around to look at everything (or maybe to find a place of hiding?).

F.eks. ville jeg nok behandle en hamster pænt, der var i besiddelse af en revolver.....

Like any other sane person, I would treat a hamster very nicely, if it did carry a gun!
Nå, men til sidst fandt det lille kræ min igangværende strømpe. Et sikkert hit! Den gemte sig grundigt, og hvæsede, når vi forsøgte at få den ud..... (Det var IKKE nemt!)
Hvorom alting er, så har jeg nu lovet at strikke en hamster-strømpe. I samme garn som min mindste nevøes strømper, selvfølgelig!
Jeg tror, modtageren bliver mægtig glad.....

Well, in the end the little guy found my sock in progress. Oh joy! He hid very thoroughly and hissed loudly at us, when we tried to get him out.... (It wasn't easy!)
Anyway - now I promised to make a hamster-sock. Of course using the same yarn as was used for my youngest nephews socks!
I think, the recipient will be very, very happy......

6 kommentarer:

  1. Nåårh! Selvfølgelig skal den have sin egen sok :-)

    SvarSlet
  2. Jeg vil vædde med, at sætningen: "Jeg har lovet at strikke en hamsterstrømpe" er en sætning du aldrig troede du skulle skrive, men sådan kan det gå. Selvfølgelig skal det lille hvæsende kræ have sin egen sok at bo i.

    SvarSlet
  3. En hamstersok, ja så har man hørt det med :))

    SvarSlet
  4. Ja - den er da for nuttet!
    Men jeg havde sandelig aldrig drømt om overhovedet at komponere sådan en sætning. Til gengæld er den ret meget i familie med "Centralt i Sønder Ho" - ord, der bare ikke helt hænger sammen.....

    SvarSlet
  5. oh! sweet hamster! he just loved your knitting!

    SvarSlet
  6. He is a tiny, big fan of my knitting!
    Who could say no to a hamster asking for a sock?

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails