fredag den 22. juni 2012

Zig Zag

Der var god tid til at strikke på ferien i bil! Godt det samme, for min zig-zag top var da aldrig blevet færdig uden..... Pga. zig-zag'erne var der utroligt mange masker på hver omgang, og de sidste striber krævede altså nogle kilometer....
Heldigvis blev jeg ved, så den blev lang nok.

I had plenty of time for knitting while on vacation in the car! It was good, because otherwise my zig-zag top wouldn't have finished yet.... Due to all the zig-zag's, each round had lots and lots of stitches, and the last stripes needed some miles......
Fortunately I kept knitting, and the top has a great length.
Mønsteret er det gode, gamle "zig zag top" af Marianne Isager. Vældig god og sjov model, strikket oppefra og uden sammensyninger. Halsudskæringen kommer af sig selv, og spidserne forneden kan jeg rigtig godt lide. Jeg strikkede str. L og lavede endda lidt A-facon. Lige, da den var færdig, var den sådan liiiiige vid nok, men det forhindrede mig altså ikke i at trække den direkte af strikkepindene og over hovedet!
Efter vask har maskerne samlet sig lidt, og efter et par timer på bøjle er den bare perfekt. Dejligt lang og ikke for stor. Den er i bomuld og lidt til den tykke side, men vejret lægger ikke op til andet, vel? I alt har jeg brugt 435 gram G-B Wolle batik. Kan ikke lige se en dansk net-butik med garnet, men jeg købte mit hos Therese garn på Vesterbrogade, og Katia Bombay garnet er præcis magen til.
Jeg kan rigtig godt lide det her bomuldsgarn med farveskift, og har (heldigvis) garn til endnu en sommerbluse. Måske næste år?

The pattern is the good, old "zig zag top" by Marianne Isager. Very good and fun model, knitted top-down without any need for sewing. The neckline sorts of makes itself, and the up-and-down border at the bottom is just great. I made size L and even added a bit of A-line. Right after it was finished, it looked big, but that didn't stop me from wearing it straight off the needles!
After a wash the fabric is a little tighter and after hanging on a coat-hanger  for a few hours it's just perfect! Just the right length and not too big. It's in cotton and a little thick, but the weather doesn't call for thin tops. I used 435 grams of G-B Wolle Batik in total. It's identical to Katia Bombay.
I really like this yarn with changing colors and (fortunately) I have enough yarn for another summer-top. Maybe next year?

3 kommentarer:

  1. Hvor er den flot - det ser godt ud med de "ekstra" farver på skulderpartiet :)

    SvarSlet
  2. it's beautiful, christine! i love the colors :)

    SvarSlet
  3. Tak, Kirsten. Jeg er meget glad for den!

    Dorina - thank you. I love the colors too.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails