tirsdag den 6. marts 2012

Paul

De strømper, der skulle have været færdige som andet par i februar er lige blevet færdig. De har også forladt kommunen (måske også landet?) allerede, for jeg tænkte, at de skulle være en bonusgave til min kære søster, der på søndag når den formidable alder af 35 år!
De når jo nok ikke helt til El Cerrito så hurtigt, men forhåbentlig når hun at få dem inden hun bliver så forfærdeligt meget ældre......
Eftersom min søster er sunket så dybt som til jævnligt at frekventere denne ydmyge strikkeblog, er strømperne jo ikke rigtig en overraskelse. Men så kan du da glæde dig til dem, ikke kære søster?
Lidt fakta? Wollmeise, farven hedder WD Paul. (I forhold til den "rigtige" Paul er denne noget anderledes.) Jeg har brugt 100 gram, og dermed er jeg oppe på 990 gram forbrugt wollmeise i år indtil videre. Så - nej - jeg har ikke gjort mig fortjent til indkøb endnu.
De næste fødselsdagsstrømper er allerede slået op. Str. 44 til på lørdag. (Som om!) Jeg trøster mig med, at han kan bruge strømperne langt ud i tiden, selv om de måske ikke falder skarpt på dagen?

These socks should have been finished in February, but decided to keep me knitting in March as well. They have left town, possibly even crossed the border, since they are to be a bonus birthday present for my lovely sister, who turns 35 years on Saturday. I don't think they will be as far as El Cerrito by then, but hopefully they will reach her before she turns much older....
Since my dear sister has given into her dark side and is reading this humble knitting blog frequently, they are hardly a secret. But then you can look forward to them, right Sis?
Some facts? Wollmeise, the color is "WD Paul". (Compared to the "real" Paul, this color is quite different.) I used 100 grams, making the amount of used wollmeise this year reach 990 grams. So I'm really not qualified for buying more wollmeise yet.
The next pair of birthday socks are cast on. Big size to give on Saturday. (Yeah, right!) I'm comforting myself thinking that he will be able to use the socks for a long time, even if they will not arrive on the exact date.

6 kommentarer:

  1. Altså, med den fart du skyder så hepper jeg på færdig sokker til på lørdag. Ellers er par lækre sæster-sokker :)

    SvarSlet
  2. Du er simpelthen verdens hurtigste sokkestrikker. Guldmedalje til dig. Og de bliver bare saa laekre allesammen.
    Er totalt smoelf med din smoelfehue. Genial.

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine, bare det var mig, der var din søster, hun kan sagtens.
    Du er vist speedstrikker.

    SvarSlet
  4. Det er kun nr 2 sok der var hurtig..... Totalt har strømperne såmænd været i gang i 3 uger, sååååå......
    Men tak for jeres pæne ord!

    SvarSlet
  5. Uuuh busted! Ja, jeg læser din ydmyge blog omend jeg sjældent kommenterer..... (og glæder mig over de sjældne indlæg, der ikke er med billeder af garn). Jeg vil glæde mig til strømperne - det var da vist også min tur til at få nogen nu ;-) Mange hilsener den snart 35årige søster med snart nye strømper

    SvarSlet
  6. 😃 på forhånd velbekomme

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails