tirsdag den 3. januar 2012

Status 2011/12

Endnu et travlt strikkeår er til ende, og et nyt er begyndt. Lidt forsinket kommer hermed min status for sidste år og planer for næste år!

Another busy year of knitting has ended, and a new one startet. It's a little bit late, but here I present my status for last year and plans for next year!

I 2011 har jeg produceret:

34 huer, heraf 32 babyhuer (ingen til mig)

28 par strømper, heraf 12 par med mønster, 16 i rib (ialt 5 par til mig)

6 sweatre, heraf 2 i børnestørrelse (2 til mig)

4 babyveste (ingen til mig)

4 sjaler (1 til mig)

2 penalhuse (1 til mig)

2 kjoler i børnestørrelse (ikke til mig)

2 ærmer (ikke til mig)

2 trøjer med knapper, heraf 1 i babystørrelse (ingen til mig)

1 dødt marsvin (ikke til mig)

1 par vanter (til mig)

1 sæt grydelapper (ikke til mig)

1 (stort!) hæklet tæpper (ikke til mig)

Ialt 87 ting (de to ærmer talt sammen) fordelt på 10,5 kg garn, der ialt målte 35,6 km.


In 2012 I produced

34 hats, of these 32 babyhats (none for me)

28 pairs of socks, 12 pairs with a pattern, 16 pairs of ribbed socks (in total 5 pairs for me)

6 sweaters, 2 of these childrens size (2 for me)

4 babyvests (none for me)

4 shawls (1 for me)

2 pencilcases (1 for me)

2 childsize dresses (none for me)

2 sleeves (not for me)

2 buttoned cardigans, one in size baby (none for me)

1 dead guinea-pig (not for me)

1 pair of mittens (for me)

1 set of pot holders (not for me)

1 (huge!) crocheted blanket (not for me)

In total, 87 different things (the 2 sleeves count as one project) that I made from 10.5 kg yarn, with a total length of around 35.6 kilometers.

Hvad så i år?
Jo, i år skal jeg lave noget til mit selv. Faktisk er jeg allerede gået helt agurk i nye projekter, og har snart hele 4 ting til mig på pindene. Det er så dejligt!
Jeg skal fortrinsvis strikke af garn, jeg allerede har liggende (der er rigeligt!)
De ting, der ligger halvfærdige, skal være færdige. Det er vist bare 4 ting, men jeg har ikke lyst til at trevle dem op.
Jeg vil strikke flere strømper! Det er totalt hyggeligt, og selv om rib-strømper ikke ser så spændende ud, så er de geniale til artikel-læsning. Jeg vil gerne igen lave et par om måneden med mønster, og ellers så mange i rib jeg orker...... Jeg kan umuligt bruge dem allesammen selv, men der skulle være god chance for at glæde nogen i familien!
Hvor meget jeg vil strikke, ved jeg ikke. Forhåbentlig omkring 9 kg. Vi får se!

So what about this year?
Well, in 2012 I'm gonna knit something for me. Actually, I've already planned several new projects, and in a short while I will have a total of 4 works in progress for me. I love it!
I will mostly knit from yarn in my stash (I have plenty!)
The projects that haven't finished, but are just lying around, need to be finished. I think it's 4 projects that I don't want to unravel.
I want to make more socks! It's so nice, and even though rib-socks look boring, they are a stroke of genius to knit while reading articles. Once more, I would like to make 1 pair of patterned socks a month, and then as many ribbed as I can possibly manage..... I will never be able to use all of them myself, but there is a good chance that someone in my family will get very happy!
I don't know how much I'll knit. Hopefully around 9 kilo's. We'll see!

10 kommentarer:

  1. Du milde, sikke en produktion. Det er imponerende!

    SvarSlet
  2. Imponerende liste. Jeg var jo den lykkelige modtager af grydelapperne og de bliver flittigt brugt og beundret :)

    SvarSlet
  3. Sikke et dejligt billede ;O)
    Og sikken en liste så lang, det er ret imponerende og over 10 kg garn VILDT!
    Jeg glæder mig til at se hvad du skal forkæle dig selv med ;O)
    God strikkelyst!

    SvarSlet
  4. Eva - jeg er såmænd også selv helt imponeret!
    Citronmoster - jeg tror ikke, grydelapperne kunne have fundet et bedre hjem!
    Kirsten - jeg syntes ikke, de var til den helt store hjælp, de kære børn, men det var vældig hyggeligt!

    SvarSlet
  5. Det lyder godt nok imponerende, når det bliver listet op på den måde. Måske jeg skulle prøve det. Tror ikke, at min liste kan måle sig med din, men en del garn får jeg da brugt i løbet af et år. Tit kommer der bare noget nyt til i stedet for.... De dér garnbutikker er altså svære at komme udenom.

    SvarSlet
  6. Hold da op en masse dejlige ting du har fået produceret.
    Jeg tror da vist også jeg skal prøve at lave sådan en liste :-)
    Held og lykke med dit nye strikkeår.
    Det lyder spændende!

    SvarSlet
  7. Det er godt nok en lang liste. Og ja, det er da vist på tide, du også får nørklet lidt til dig selv.

    Hvor er din nevø-/nørdsweater bare blevet flot. Det er ren unika (på den gode måde).

    Godt nytår - håber vi ses her i løbet af 2012

    SvarSlet
  8. wow hvor har du bare nået meget :)
    Godt nytår til dig fra mig :)
    KH Micha

    SvarSlet
  9. Pyha... man bliver jo helt udmattet af at læse om dine vilde bedrifter! Det er super godt gået, og du fortjener helt sikkert at strikke en masse til dig selv i år!

    SvarSlet
  10. Lisbeth og Tine - I skulle tage at prøve. Det er ret dejligt at få et overblik/tilbageblik og blive mindet om, hvad man har lavet. Halvdelen har man alligevel glemt....
    Tina - godt nytår til dig også. Det kunne da være hyggeligt at ses!
    Micha - tak i lige måde! Det er hyggeligt at have mødt dig her i den virtuelle verden.
    Karen - mange tak. Jeg glæder mig enormt til at strikke til mig selv!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails