fredag den 6. januar 2012

Monster

I får lige et billede af det sødeste monster, jeg kan komme på. Han hedder faktisk noget! Sweetums (fandt jeg ud af) fra Muppet Show, hvor jeg er kommet til at købe og se sæson 2. Uh, det er hyggeligt!
Men indlægget skal handle om et andet monster. Min ældste nevø, der har vist sig at være et sandt strikkemonster! Han kom for et par dage siden og var nået op til ærmegabet på sin vest. Altså. Han har strikket som en gal og er kommet så langt på bare et par uger! Jeg er meget imponeret, må jeg nok sige, og endnu mere, da han uden at blinke lærte at strikke 2 ret sammen, både almindeligt og drejet. Endnu mere beundring kom på, da han sagde: "men, jeg kan jo bare se, om jeg skal strikke sammen på denne pind eller næste - hvis der er et lille stykke, skal jeg strikke sammen." Jeg synes, det er enormt godt skuldret, at han bare strikker derudaf, og jeg tror egentlig, hans vest skal have ribkant i halsen og ærmerne og måske et par vendepinde, så den bliver lidt højere bag på halsen? Han er garanteret også styrtende god til at strikke vrang! (Ja, jeg ved godt at alle disse ting ikke er svære for os, der strikker meget, men han er lige startet!)


This is the sweetest monster I could think of. Sweetums from the Muppet show. (Didn't actually know he had a name!)
But this blog post is really about another monster. My oldest nephew who turned out to be a knitting monster! He visited a few days ago, because his vest were ready for armholes. He has been knitting like crazy the last weeks and already got this far! I'm very impressed, and became even more impressed when he started knitting 2 together not only through the front loops, but even through the back loops. And my admiration went sky-high when he said "Well, I can see if I'm decreasing on this round or the next - if there is a little space down to the decrease, it's this round." I think it's awesome how he just knits like it's all natural for him, and I think his vest will have a rib-edge for neck and armholes, maybe even some wraps and turns to make it a bit higher on the back? I guess he will also purl like a true talent!

(Yeah - I know knitting is not very difficult for most of us, but he just started!)

4 kommentarer:

  1. Det er da super godt gået, jeg kan godt forstå at du er stolt af ham - gi´ ham et skulderklap næste gang fra en strikketante ;O))

    SvarSlet
  2. Jeg havde jo sagt han er cool ;0)

    SvarSlet
  3. that is so great. and at least he's keeping at it. greg made a potholder and then stopped.

    SvarSlet
  4. Jeg har ingen børn, men det skal ikke forhindre mig i at prale....
    De dér nevøer synes vist det er meget sjovt, at I synes de er seje. Store drenge er virkelig morsomme!

    Dorina - he is every bit as stubbon as I am, and he swore to knit hat and mittens too, if just for the only reason of finishing a pair of mittens before his younger sister, who has knitted on a pair of mittens for more than a year now....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails