søndag den 22. januar 2012

Langsom / Slow

Hvis det skulle være ligesom mad, hvor det meget populære modstykke til fastfood er slowfood, så hører denne trøje da til det meget langsomme (ekstremt populære?) strikketøj. Nu strikker jeg jo også på andre ting, og eftersom det er pind 3 burde det jo give sig selv, men alligevel.... Jeg synes da godt, det kunne gå bare lidt hurtigere! Faktisk er jeg kun på 1. bundt garn i bundfarven, så det rækker da rimeligt langt.
Farverne er - igen - ikke rigtigt gengivet. Den blå er lidt mørkere, så de pink og turkis striber skinner lidt bedre igennem.
Fordelen ved, at det er på små pinde og går så langsomt er jo også, at det strikkede er lidt tyndere end ellers, og jeg tror, det bliver en rigtig dejlig trøje. Engang.

If this should be like food, the popular opposite thing of fast-food being slow-food, then this, very slow, sweater should be an extremely popular knitting project. I am doing other projects as well, and since the needles are size 3 mm, it should be obvious why it's slow, but still...... I do think it might be just a little faster! Actually, I've only used the first skein of the main color, making it go long.
Once more, the colors are not shown right here. The blue is a bit darker, making the thin, pink and blue stripes shine a bit more.
The good thing about the thin needles and slow work is that the finished knitted fabric is a bit thinner, and it's going to be a really lovely sweater. At some point.

8 kommentarer:

  1. Jeg er også sikker på det bliver en skøn trøje med tiden. Skønne farver

    SvarSlet
  2. Jeg er sikker på den trøje bliver super lækker - engang ;)

    SvarSlet
  3. Pinde 3 og tyndt garn tager tid, men det gør jo heller ikke noget. Vi strikker jo ikke kun for at få resultatet, men også for at nyde processen.

    SvarSlet
  4. Jeg er bare super utålmodig....
    Trøjen tager jo bare den tid, trøjen tager.....

    SvarSlet
  5. Langsomt men sikkert ;O)
    Den bliver god er jeg sikker på!
    hep hep

    SvarSlet
  6. Slowfood, ikke dårligt udtryk.
    Hvilken model har du gang i?????

    SvarSlet
  7. Flot bliver den ihvertfald. Jeg fik forleden denne kommentar af en butiksejer; Det tynde pjat er ikke værd at bruge tid på! Det var i en garnbutik hvor jeg købte Drops Lace. Jeg hepper alt hvad jeg kan så den kan blive færdig.

    SvarSlet
  8. Kirsten - ja, den skal nok blive færdig! (Især, hvis jeg strikker lidt mere på den...)
    Lin - det er en "Paulie" - du kan se den her: http://owlsisters.blogspot.com/2011/05/free-paulie-for-you.html
    Pia - ej, altså, hvad sker der dog? Tyndt pjat? Helt ærligt... Det er vi da heldigvis flere til at have en mening om!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails