tirsdag den 17. januar 2012

Bittelille / Itty-bitty

Min søsters børn skal snart have en lille fætter (som jeg strengt taget ikke er i familie med. Overhovedet.). Han kommer til at stikke hovedet ud til en storesøster på knap 2 år, der er på første vinter i vuggestuen med hvad deraf følger af infektioner.
Så han skal da have noget uld, skal han ikke? Derfor har jeg strikket denne meget, meget lille trøje og hue i wollmeise, farven WD Frizzi Frizzante (den er pænere i virkeligheden).
Ialt har jeg brugt 75 gram, og han kan vel højst passe den et par uger, regner jeg med, (Forhåbentlig er han ikke en kæmpebaby!) så den skal vist afleveres meget snart, inden han bliver født...... (På den anden side bliver han født på mit arbejde, så med lidt held kan han få den straks efter ankomsten!)
Mønsteret er Elizabeth Zimmermann's February Baby Sweater meget løst fortolket. Jeg har brugt maskeantal til bærestykket, og derefter strikket glatstrik. Huen er mine egen opskrift.

My sisters children are soon to have a cousin - a little baby boy. (Technically I'm not even remotely related to him. At all.) He will meet this world and a 2 year old big sister, going through her first winter in daycare with all the infections that brings.
So he needs some wool, doesn't he? So I knit this very, very tiny sweater and hat in wollmeise, the color is WD Frizzi Frizzante (much prettier in real life).
I used 75 grams of yarn, and I expect the sweater to fit him for a week or two (hopefully he is not a giant baby!) - so I need to deliver it very soon, before he is born..... (Actually, he will be born at my work, and with a bit of luck, he can have it right after arriving!)
The pattern is the February Baby Sweater by Elizabeth Zimmermann, heavily modified. I used the stitch-number for the yoke, and then just knit onwards in stockingstitch. The hat is my own pattern.

10 kommentarer:

  1. Det skal han da!
    Hvor er det fint og en god ide at strikke forebyggende (hvis det altså kan lade sig gøre ;)
    Og sjovt hvis du lige har vagt den dag han titter frem, så du kan stå klar med trøje og hue og byde velkommen til uldens verden ;O))

    SvarSlet
  2. Det er et rigtigt sødt babysæt du har strikket, og det er hyggeligt jeg har fundet din blog så jeg kan følge de ting du laver. Selv er jeg ny i dette blogland. Du er velkommen til også at kikke ind på min blog og se hvad jeg laver bl.a også et lille babysæt i retstrik som også blev rigtigt sødt.
    Hilsen annetteskreativiteter.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Åhh, så fint og tænk at være mor til det barn der får den modtagelse, det er da specielt.(Håber for hende, at hun rammer en af dine dage)

    SvarSlet
  5. Næh, det er da et fint sæt du har kreeret, den skal den lille nok kunne holde varmen i. Sikke noget lækkert garn.

    SvarSlet
  6. Naturligvis skal han da have noget som kan holde ham varm. Sættet er rigtig fint.

    SvarSlet
  7. Sættet var med på arbejde og blev vist flittigt frem. Alle var fyldt med Næh og Ih og Åh! (Det er også bare vildt nuttet....)
    Det er nu afleveret i postkassen hos de kommende 2-børnsforældre, så han kan få det på straks, også selv om jeg ikke er på arbejde.... (Tænk, hvis han venter 3 dage og er blevet for stor!)
    Annette - det er hyggeligt, at du læser med!

    SvarSlet
  8. it's lovely, christine. i hope you get to give it to him soon . . or right after he's born :)

    SvarSlet
  9. Fint lille sæt. Det er skønt at have noget lillebitte i starten, selvom de ikke kan passe det så længe.

    SvarSlet
  10. Dorina - his parents have it now. They were very happy.

    Berit - ja, jeg tror også, de kan bruge det. Hans storesøster fik bittesmå bukser som jeg egentlig var flov ved at give væk, fordi de så så små ud. Men det var de eneste hun kunne passe de første par uger, og de var vildt glade for dem!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails