søndag den 14. august 2011

Sweater

Min nevø på 19 har designet denne bluse til sig selv, som sin ting i år. Eller. Det skal ihvertfald være noget i denne retning. Han kan godt lide matematik, vil være ingeniør, og er iøvrigt rigtig god til at tegne. Derfor dette twist mellem formler og gamle, norske stjerner!
Garnet er indkøbt (sådan noget er jo min spidskompetence!). Inklusiv den "røde tråd", som han mente der skulle være. Der er tænkt store tanker - hvis man skal strikke mønster rundt, så dur det bare ikke med kun et par formler på maven.
Så jeg tænkte små billeder, der symboliserer ham. Han tænkte det samme, da jeg fortalte ham det. Symbolerne? Dem var vi også bare totalt enige om! (Vi har nogenlunde den samme krølle på hjernen et sted.)
Nu mangler jeg så bare virkelig at tænke! For der mangler diagrammer. Og strikkeprøve. Og planlægning. Til sidst mangler jeg så bare at komme i gang.... Det er noget af en mundfuld, men mon ikke den bliver flot?

My nephew (19) designed this sweater for himself, as his knitted thing this year. Or.... Something like this, at least. He likes math, wants to become an engineer and is really good at drawing. So he made this combination of formulas and good, old, Norwegian stars!
I've already bought the yarn (I'm really good at that!). Including the red string, that he suggested. I've been thinking hard - if making fair isle pattern, formulas on the front won't be enough.
So I was thinking little pictures symbolising him. He perfectly agreed when I told him. The symbols? We agreed on those too! (Our brains curl the same way, I guess.)
Now I just need to really think hard! I need charts. And a sample. And planning. And in the end I need to get started..... It will be quite a big work, but nice, I guess!

11 kommentarer:

  1. Jeg tror, at jeg ville strikke baggrunden for "matematikken" ensfarvet, og så brodere tegnene ind med maskesting - trøjen er jo smadder flot, som den er tegnet der (faktisk kunne jeg godt overveje, at tyvstjæle idéen, hvis min ingeniørstuderende søn kunne være interesseret i at mor strikkede en trøje til ham).

    SvarSlet
  2. Super fedt og unikt design!
    Jeg ville lave border med de matematiske formler - men Belindas idé med at brodere dem er da også super! Hvis man altså kan sådan noget med at brodere :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det en fantastisk idé og en super personlig trøje. Lækkert med en kombination af det klassiske og det matematiske.

    Idéen med at brodere formlerne synes jeg også er god - jeg synes det ville blive fantastisk med en trøje med det udseende

    SvarSlet
  4. Helt vildt flot design! Jeg ville gøre som Belinda foreslår, men det er jo smag og behag. Held og lykke med projektet :-)

    SvarSlet
  5. Tak for jeres input. Det er altid rart også at høre hvad andre synes.

    SvarSlet
  6. Wau for et flot design, dejligt med en matematiknørd med sans for strik ;O) Jeg ville nu også brodere diverse formler på bagefter! Jeg venter spændt på at se den første spæde start! Hvad skal den strikke i??

    SvarSlet
  7. Drops Lima. Uld og alpaka. Ualmindeligt godt tilbud hos Jorun garn!

    SvarSlet
  8. Wauw hvor er den fin!
    Glæder mig til at følge processen og at se det færdige resultat :)

    SvarSlet
  9. Hold da op :o)
    Jeg skal ikke vise det til min ældste, han er besat af matematik.

    Jeg gælder mig til at følge den trøje♫♪

    SvarSlet
  10. Tak skal I have. Jeg glæder mig også, men skal altså lige bruge et par rolige dage på at planlægge, inden jeg kommer helt igang.
    Han glæder sig også helt vildt, men skal først bruge den fra december. Heldigvis!

    SvarSlet
  11. Det var da et spændende projekt - håber det kan følges på din blog efterhånden som det skrider frem.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails