fredag den 8. juli 2011

To i træk / Two in a row

Endnu et par strømper er færdige. Strikket i 2 heftige farver grøn med en anelse orange. Det skulle egentlig have været pink, og jeg fik fingre i noget wollmeise, men det ligger nu på 5. uge et sted i Danmark (forhåbentlig stadig i PostDanmarks varetægt!) og savner mig. Eller er det omvendt?
Konceptet er striber og modsat på den anden strømpe, men iøvrigt bare rib. De er fede! (Og hvis hun ikke kan huske, hvor fødderne befinder sig, skal hun bare kigge ned....) Det er nr. 4 færdigt par, og de sidste SKAL være færdige i dag, for hun skal have dem i morgen!
Mon ikke det går? Jeg har for anden dag i træk en dag bare med mig. Jeg stornyder det! Sagde endda nej tak til bif-tilbud i går bare for at nyde min ensomhed, og lige i dag har jeg omhyggeligt aflyst en aftale i Odense. Regnen passer mig storartet - der skal ses film og strikkes, skal der! I går var det godt vejr, og jeg var en smut på cykel i Ikea. Er det ikke fantastisk, at man for sølle 33 kroner kan købe nye håndtag til køkkenlågerne og (næsten) bilde sig selv ind, at køkkenet er (en lille bitte smule) nyt? God regnvejrsdag til alle jer derude!

Another pair of socks has finished. Two bright greens and a splash of orange. Should have been pink, but the pink wollmeise is stuck somewhere in Denmark (hopefully on a post office!) since June 1st. Probably misses me as much as I miss my package!
The pattern is stripes, with opposite colours on the second sock, and basic rib. They are cool! (And if she forgets the location of her feet, she can just look down...) It is the 4th pair finished, and the last pair MUST be finished today, since she will have them tomorrow!
I think I'll make it? Today is the second day in a row of just me. I really enjoy it! Even said no to an offer of going to the movies last night, and today I cancelled a visit to Odense. The rainy weather is welcome - I'm going to watch films and knit! Yesterday had better weather, and I rode my bike to Ikea. Isn't it just amazing how you can use around 7 $ for new handles for drawers and closets in the kitchen, and then it (almost) feels like a (slightly) new kitchen? Happy rainy day to all of you!

10 kommentarer:

  1. Hvor er fine og nogle rigtig friske farver!

    SvarSlet
  2. Superfede sokker. Tror næsten de er bedre med orange end pink.

    Håber, du får en god hyggedag.

    SvarSlet
  3. Tak skal I have. Jeg kan også vældig godt lide den orange i alt det grønne! Jeg glæder mig meget til at overrække samtlige strømper i morgen.

    SvarSlet
  4. SÅ FEDE sokker, jeg er helt enig med Berit ang. farverne.
    På cykel til Ikea, det tager jeg hatten af for - godt gået. Ha` en rigtig hyggelig dag jeg vil også nyde en inde/hygge krea- dag!
    OBS! Tillykke med dit "nye" køkken ;O))

    SvarSlet
  5. ALLE har ret til et FEDT køkken, også selv om det kun koster 33,00 kr ;0). Jeg kan så se at du også lige indfører at ALLE har ret til FEDE sokker, så du har fået mig lokket med på sokkestrikningens kunst igen.

    SvarSlet
  6. lyder super med et par "migdage" de er dig vel ondt :-)

    Ha' en hygsom strikke dag :-)

    SvarSlet
  7. Tak skal I have.
    Kirsten - det er faktisk en ok tur til Ikea (i Gentofte). Ved ikke helt hvor lang, men ca. 10 km, tror jeg.

    SvarSlet
  8. Absolut fede sokker. Den orange kant passer virkelig godt til. Herligt med "nyt" køkken.

    SvarSlet
  9. Tak, Pia. Jeg var også ret tilfreds med det orange skvæt!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails