fredag den 29. juli 2011

Test

Jeg har meldt mig til at test-strikke en babyvest for Alis. Er den ikke bare sød? Jeg er nået op til ærmegabene nu og skal til at lukke af i siderne.
Mønsteret er dejlig nemt at forstå (indtil videre - jeg har som sædvanlig ikke læst hele opskriften før jeg startede....). Den er dejligt elastisk og struktureret.
Alligevel er jeg kommet til at lave noget lidt anderledes, men det er bare et par masker mindre efter snoningerne. Jeg ved ikke helt, om man må lave noget anderledes, hvis man test-strikker et mønster - ved du det?

I volunteered for test-knitting a pattern for a baby vest by Alis. Isn't it just cute? I'm done with the body know and will cast off for sleeve-openings in a moment.
The pattern is easily understood (so far - as usual I didn't read the entire pattern before casting on....). It is nice and elastic and with a very nice fabric due to the pattern.
Still I happened to change something, just a couple less stitches after the cables. I'm not quite sure if this is allowed, being a test-knitter. Do you happen to know the rules?

4 kommentarer:

  1. Næh, hvor er den fin! Det er virkelig et sødt mønster! Hvordan bliver man teststrikker? Henvender man sig selv eller er det designeren, der henvender sig? Jeg er bare nysgerrig:-)

    SvarSlet
  2. Den ser godt ud i den grønne farve.
    Er du sød at skrive ned, hvad du har lavet anderledes og sende en mail når du er helt færdig?

    Irene: jeg er amatør og det er mit første design der kommer ud. Du er velkommen til at sende mig en mail (se min blog). Jeg har en ny vest på pindene lige nu, men der går lige 14 dages tid inden den er klar til test.

    SvarSlet
  3. Irene og Alis - I klarer det jo fint tilsammen.
    Jeg sender mail, Alis.

    SvarSlet
  4. Det ser godt ud. De gange jeg har teststrikket, har designerne været søde til at acceptere når der laves små ændringer, bare de beskrives, men som hovedregel gør jeg mig umage med at følge mønsteret meget præcist, da det jo ligesom maskeantal, pasform og størrelses graduering, der testes. Jeg gennemgår også mønsteret for fejl eller uhensigtsmæssige/vildledende anvisninger.

    Du får god fornøjelse herfra, jeg elsker at arbejde med strik på denne måde og er p.t ved at strikke en kjole til mig selv.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails