fredag den 15. juli 2011

Skrald / Trash

Efter den store regn-lørdag for næsten 2 uger siden, har København været indhyllet i den sødlige, vamle duft af kælder+vand. Måske ikke alle steder, hele tiden, men et sving ind forbi en køkkentrappe-dør afslører, at den skam er god nok....
Til gengæld er der blevet ryddet op! Også i mit kælderrum - der er smidt adskillige våde flyttekasser ud (som stod i min "tørre" kælder til brug på et senere tidspunkt) og emballage fra dette og hint.
Andre har også ryddet op! Det er helt fantastisk, så meget skrammel folk har stående i kælderen.....

Since the great Saturday of rain almost 2 weeks ago, Copenhagen has had this sweet, slightly sickening smell of basements + water. Maybe not everywhere all the time, but walk past the door to a kitchen-staircase and smell it....
On the upside is all the cleaning! I sorted out my room in the basement too, and discarded several huge, wet, foldable cardboard-boxes, saved in my "dry" basement for when I'll probably be moving in some years.
Others cleaned out too! It's truly amazing to see how much junk people really keep in the basement.....
Store bunker i baggården opstår og fjernes, og hver dag bliver de 2 store containere tømt for affald. Jeg har scoret mig sengestellet til en gæsteseng (har madrasser nok), hvilket jeg er yderst tilfreds med. Sådan en gang lakeret metal tager jo ingen skade af lidt vand!
Til gengæld undrer jeg mig helt ned i spidserne af mine tæer over hvordan nogen overhovedet har fundet noget der var værd at stjæle i vores kældre - når man ser alt det, de i virkeligheden har indeholdt! Min kælder har vist været igennem det meste nu - indbrud (ikke garn. Dumme, dumme tyve!), møl og vand. (Ja. Det var M-ordet, men jeg tror ikke helt på det. De kan ihvertfald ikke lide garn, der dog for en sikkerheds skyld både ligger i tætte poser og kommer igennem fryseren nu!)
Nå ja - og så er jeg jo vældig nysgerrig og har kigget i åbnede kælderrum. Det er gået op for mig, at jeg har ret god orden, når jeg ser rum, hvor alt bare ligger i en enorm bunke!


Large piles are formed and removed in the backyard, and every day our 2 large containers are emptied of garbage. I found a metal base for a guest-bed (I had the matresses already), which I'm very happy with. A little water didn't harm it.

On the other hand, I'm profoundly in the dark when thinking of how anyone could find anything valuable at all worth stealing in our basements - when you see what the true content was! My basement has seen most now. Theft (not yarn. Stupid thiefs!), moth and water. (Yes. The M-work, although I don't really beleive it. They surely don't like yarn, although I packed it in plasticbags and take it through the freezer now. Better safe than sorry!)

Oh - and then I'm so terribly curious, by the way, and peeked into open rooms in the basement. I realized that I'm actually quite orderly, after seeing rooms with everything lying in a huge pile!

7 kommentarer:

  1. Ja, der er ikke noget, der er så skidt at det ikke er godt for noget. Jeg havde længe gået og tænkt på oprydning i kælderen... nu kom det helt af sig selv :)

    SvarSlet
  2. Vores kælderrum er også fyldt med alverdens skrammel og ting vi helt har glemt vi har. Måske man burde gå på opdagelse blandt gamle Barbidukker og Legoklodser :)

    SvarSlet
  3. Kan kun give dig ret, nogle steder lugter det af kloark. Vi er lige kommet hjem fra København, og der var skrammel mange steder, lukkede butikker pga. vand.

    SvarSlet
  4. Kældere er generelt oversete størrelser....

    SvarSlet
  5. Jeg har været noget bekymret for om noget af dit opmarganiserede garn, havde lidt skade, men en klog kvinde sikrer åbenbart sit "guld" med alle til rådighed stående midler. Med den erfaring du har nu, behøver du så ikke tyverialarmer på garnet ;0)

    SvarSlet
  6. ja, det er ikke den lækreste lugt København har for tiden.
    Jeg tror også at jeg vil på loftet her i ferien og få ryddet op og sat nogle ting til salg i den blå.
    Ligger inde med en masse børnetøj, legetøj og alt muligt andet.

    SvarSlet
  7. Susse - jo, det kunne være! Heldigvis har jeg ikke hørt om mange tyve der går efter garn. Måske skulle jeg stille en flaske sprut derned igen, så de bliver afledt?
    Mette - nej. Lækkert er det overhovedet ikke. Det er dog altid godt at få ryddet op på én eller anden måde!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails