torsdag den 7. juli 2011

Rundstykke 2

Mit Rundstykke er nu vasket og tørret. Faconen er blevet, præcis som den skulle, og den passer perfekt. Dejligt!
Ialt har jeg brugt 315 gram geilsk tynd uld, hvilket jo burde være lidt mere end 6 nøgler. Men ved I hvad? Hende fru Geil er ikke fedtet. For der var 6 nøgler i kittet, og der er stadig lidt tilbage af det sidste nøgle! Oveni det, så var opskriften præcis som altid. Alting passer til punkt og prikke. Så hvis du ikke har prøvet at strikke noget Geilsk, så er det bare med at komme i gang!

My Rundstykke (Millwork) is washed and dry now. The shape turned out the way it should, and it fits perfectly. Great!
I used a total of 315 grams of the thin wool, which really should be a bit more than 6 balls. But guess what! Mrs. Geil isn't cheap when it comes to grams in a ball, because the yarn-kit held 6 balls, and I still have some left! Furthermore, the pattern was as exact as ever. All stitch-numbers were identical in real life. So if you still haven't tried knitting something Geilsk, you just need to get started!
Jamen, var der så ikke noget dårligt? Jo.... Som altid er nogle meget lange omgange, og det er lidt besværligt at skulle have hele blusen med for at strikke ærmet færdigt. Jeg vil hellere sy, selv om jeg tager hatten af for det her design. Bare at finde på at strikke en bluse indefra-ud!
Halsen er ret bred. Jeg lavede ikke trekanten i nakken - kunne ikke forestille mig andet end besværligheder fra den, må jeg nok indrømme! En anden gang havde jeg nok lavet halsen smallere.
Mere dårligt? JA - DET ER SOMMER!!!!! Jeg kan ikke bruge den før til efteråret, fordi den er for varm. Piv.


So - everything's good? Well...... As always the rounds are very long and it's a bit bothersome having to bring the entire sweater just to finish the sleeves. I'd rather do a little sewing, although I'm filled with admiration over this design. How does she come up with the idea of knitting a sweater from the middle? The neck is kind of wide. I skipped making the triangle for the back of the neck - couldn't imagine anything but trouble from it. Some other time I would have made the neck less wide.
More complaining? YES - IT'S SUMMER!!!!!! I can't use this until fall, because it's too warm.....

8 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Skøn farve. Så har du noget at glæde dig til

    SvarSlet
  2. fint rundstykke lidt øv med halsen, kan en omgang hækling hjælpe?
    hvorfor er sommeren negativ?

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet flot !
    Jeg kan godt forstå, at det har været lidt træls , at sidde med hele arbejdet til sidst, og især i den her herlige varme :-)
    Jeg ville helt sikkert forsøge med at hækle en kant. Det har reddet et par store udskæringer her :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare blevet dejlig.

    SvarSlet
  5. Superflot bluse. Hun laver nogle fantastiske design - hende Geil.

    SvarSlet
  6. superflot, den ryger lige flux ind på ønskelisten her

    SvarSlet
  7. Ih, hvor er den fin!
    Mon ikke der kommer nogle kolde sommeraftener, der passer perfekt til tyndt uld :)

    SvarSlet
  8. Ulla - jeg elsker sommeren, men jeg er træt af, at trøjen først kan bruges om nogle måneder.
    Jer alle - tusind tak! Den er bare SÅ fin.... Halsen er sådan bådformet og egentlig pæn nok. Ikke lige til fastmasker, og eftersom hele konceptet er med i halskanten også, kan jeg ikke engang sy den sammen i siderne så man ikke ser det. Men jeg kan sagtens bruge den.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails