søndag den 3. juli 2011

Masser af vand / Plenty of water

Jeg var "heldig" nok at få lov at opleve uvejret i går. Ikke i telt (heldigvis!) men iøvrigt på tætteste hold. Jeg har aldrig oplevet noget lignende! På vej fra Hillerød til Frederiksberg med tog og metro (troede jeg). Men metroen holdt fuldstændig lammet på Flintholm station, og så tog jeg en bus. Der kørte alle mulige omveje for at køre udenom viadukter fyldt med vand. Det er selvfølgelig svært at fotografere gennem et vådt busvindue, men der var meget vand!

I was "lucky" to experience the wild weather last night. Not from a tent (luckily!) but still close enough. I never saw anything like it! Going from Hillerød to Frederiksberg by train and metro (I thought). But the metro just stood there, unable to move due to all the water, and so I took a bus. Going this and that way - all alternative routes in order not to go through water under all the bridges. It's difficult to show through a wet window, but there was definately a lot of water!
Så gennem 20 cm vand over et fodgængerfelt og op i et tog på Langgade station. Dér sad jeg så (i tørvejr!) i en halv time inden det kørte. Halvtreds meter. Og stoppede med udsigt ned til denne sø - undskyld, spor! - man kan lige se skinnerne fortsætter op ude til højre....

Then wading through 8 inches of water in a zebra crossing, finding a train. So, there I sat (in a dry place!) for 30 minutes before it went. Fifty meters. And stopped with the view down to the lake - sorry, track! - you might just glimpse the track continuing up again on the right....
På Valby var det slut med tog - I kan næsten se hvorfor? Så den sidste vej hjem var med bus igen. Denne gang noget mere direkte! Så jeg kom 2 timer senere hjem til 5 cm vand i kælderen (for første gang i de 10 år jeg har boet der) og en aften fyldt med papir og fotos til tørre på hele stuegulvet!
Og så er det jo billigt sluppet, ikke? Noget af en oplevelse, må jeg nu nok sige. Lyn og torden i 2 timer, non-stop. De vildeste vandpytter jeg nogensinde har set. Og alvorligt våde bukser!

I went 1 station, and then the train couldn't go any further. You can see why? From there I took the bus, a bit more directly this time! It was nice coming home - 2 hours after what I planned - and only to find 2 inches of water in the basement (first time ever in my 10 years there) and a night filled with papers and photos drying on the living-room floor.
And I didn't really get seriously affected! Quite an experience. Lightning and thunder for 2 hours straight. Enormous pits of water, as big as I ever seen them. And seriously wet pants!

5 kommentarer:

  1. Ja,vand fik i, men se positivt på det - du kunne finde et transport middel hjem - havde du boet i Jylland, så var der ikke så mange muligheder ud over gåbenene.

    Men jeg håber at det har regnet af inden næste uge, når det er tid til sommerferie, incl. besøg i Kbh.

    SvarSlet
  2. Det ser næsten ud som om du allerede er taget til USA, når man ser dine billeder. Her slap vi med tordenvejr og deraf følgende tordenbyger.

    SvarSlet
  3. Det var godt nok noget af en tur.
    Vi slap meget heldigt her i Hørsholm, ingen syndflod her. Men spændende at se billederne fra din tur.

    SvarSlet
  4. Jeg hørte det godt fra manden min, jeg frygtede umiddelbart at vi skulle sejle rundt i Greve (igen), men så galt gik det heldigvis ikke denne gang ;O)Vi slap med et vådt skur og udestue, men det har vi prøvet før, så det går!Øv med dine billeder og papirer ;O((

    SvarSlet
  5. Jeg har ihvertfald aldrig oplevet noget lignende......
    Men plejer heller ikke at være på rundtur i dårligt vejr, så egentlig var det jo også spændende!
    Mine papirer er tørre, og nu skal der bare findes plastickasser til kældertingene.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails