mandag den 11. juli 2011

Kaktus / Cactus

Jeg havde en kaktus. Arvet fra min farmors søster og efterhånden ihvertfald knap 30 år gammel, hvis ikke mere. Da jeg boede i Odense, blomstrede den troligt hvert år.
Blomsterne kommer ved solnedgang og er åbne et døgn. Dufter helt vidunderligt!

Desværre kunne kaktussen ikke lide at bo på Frederiksberg. Ikke en eneste blomst ville den producere, og de sidste par år var den syg. Det var aflæggerne også. Men - min veninde på Fyn tilbød mig en aflægger af en aflægger. Endda med knop!

Så i anledning af, at jeg igen har haft en blomstrende kaktus indenfor dørene, er dagens opskrift da selvfølgelig på en kaktus. God fornøjelse!

I had a cactus. Inherited from my grandmothers sister and around 30 years old. When living in Odense, it produced flowers every year. Opening at sunset, blooming for 24 hours and smelling wonderful. Unfortunately, it didn't like living in Copenhagen and produced no more flowers. The last few years it also got some disease, which also got into the new cactuses. But my friend in Odense had a baby cactus from a baby of my cactus, and gave me cactus with flower. So now I have had the joy of a cactus in bloom again!
To celebrate this, today's weird pattern of course is a cactus. Happy knitting!

1 kommentar:

  1. ja blomster kn væe meget underlige i hvor de vil trives.

    noge vil bo nord, andre syd. nogen køligt, andre varmt.

    held og lykke med kaktus :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails