torsdag den 21. juli 2011

Blå / Blue

Den næste baby-ting i wollmeise er startet. En superyndig babytrøje designet af Wilfert, opskrift fra Hendes Verden nr. 49 sidste år.
Jeg er ikke nået forfærdelig langt endnu, men jeg føler mig ret overbevist om, at denne trøje bliver en klassiker, der også bliver strikket flere gange ud i fremtiden. Det er simpelthen så fint og anderledes med hulmønsteret i bærestykket, og halsen ser ud til at blive rigtig god i størrelse og facon.
Min veninde i Tyskland har ikke født (så vidt jeg ved), og det er uvidst, om det bliver en pige eller en dreng. Så - hvilken farve vælger man så? Wollmeise-farver er generelt meget intense, og ikke sådan klassiske baby-unisex-farver...... Men jeg satsede på en blå "Blaue Tinte" (blå blæk), som er mørkere i virkeligheden end i solstrålen på billedet, og så håber jeg, at de rette knapper vil fuldende værket!

The next wollmeise-baby-thing has started. An extremely cute baby cardigan designet by Wilfert, pattern from a magazine.
I have not come very far, but I feel pretty sure that this cardigan will become a classic that I'm going to knit repeatedly in the future. It is really pretty and different with the lace-pattern in the yoke, and the neck looks perfectly sized and shaped.
My friend in Germany didn't have her baby yet (as far as I know), and no-one knows if it will be a boy or a girl. So - what color to pick? Wollmeise-colors are generally very intense, and not a classic choice for baby-unisex-colors..... But I chose this blue "Blaue Tinte" (blue ink), in real life darker than shown on the picture (in a ray of sunlight), and then I hope the right buttons will make it perfect!

6 kommentarer:

  1. Nej, hvor ser den fin ud! Både farve og garnkvalitet :-)

    SvarSlet
  2. Det bliver helt sikkert en dejlig babytrøje, starten ser ihvertfald lovende ud.

    SvarSlet
  3. Meget smuk blå farve og bærestykket ser helt vildt fint ud.

    SvarSlet
  4. Den tegner til at blive super fin! Blå er god til både piger og drenge, så den skal nok blive godt modtaget ;O)

    SvarSlet
  5. Jeg er meget glad for, at I er enige. Håber snart, babyen stikker hovedet ud (eller hvad det hedder, når man bliver mast gennem et alt for lille hul) så jeg kan blive lidt mere køns-specifik...

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails