lørdag den 23. juli 2011

90 gram!

Man kan sige meget om wollmeise garn (og det har jeg vist allerede gjort så rigeligt!) - én af tingene er, at det er rimeligt økonomisk i brug. Bare 90 gram, eller lidt over ½ bundt har jeg brugt til baby-trøjen her. Takket være regnen (og 2 James Bond film og en togtur) blev den helt vildt hurtigt færdig, og har nu også fået knapper i. De er ikke så skinnende som billedet, men mere sådan lidt fake perlemors-agtige. Farven på trøjen er stadig lidt mørkere end billedet....
Jeg er vældig tilfreds. Opskriften er nem at gå til, selv om jeg ikke forstår ærmelængden, som jeg har lavet noget kortere end de 25 cm der stod. Min strikkefasthed var vist ikke helt som den skulle være, men så passer den bare baby lidt tidligere. Ikke noget problem! Jeg har lavet knapper hele vejen ned, for jeg fatter bare ikke det dér med at lade knapper og knaphuller slutte halvvejs. Det er sikkert min alder......

Mønsteret er af Wilfert og jeg har fundet det i et "Hendes Verden", nr. 49 fra 2010. Tillægget hedder "Strik til julens babyer". Trøjen hedder "Grå trøje med hulborter" og er strikket i Wilferts "Pure".

A lot can be said about wollmeise (and I guess I said most of it already!) - and one thing is that 1 skein goes a long way. I used just 90 grams or a little more than half a skein for this baby cardigan. Thanks to the rain (and 2 James Bond movies and a trainride) it finished really fast, and now it has buttons as well. They are not really shiny like the picture, but a bit more like fake mother-of-pearls-like. The pattern was really easy to follow, although it called for seriously long sleeves, that I shortened a bit. My gauge wasn't great, so it'll fit a slightly younger baby than 6-9 months, but that is not a problem. I made button-holes all the way down, since I really don't get the thing with button-holes and buttons in the top half only. I guess it's my age.....

16 kommentarer:

  1. Den er rigtigt sød! Hvad er det for et mønster?

    SvarSlet
  2. hvor blev den dog söd, og vil sikkert vække lykke hos modtager, eller dennes mor.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Den er flot, jeg må få strikket noget mere wollmeise... Hvor er mønstret fra?

    SvarSlet
  4. Super sød trøje. Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorfra opskriften stammer.

    SvarSlet
  5. Hvor er den super flot. Skøn farve

    SvarSlet
  6. Jeg har skyndt mig at skrive mønsteret på i indlægget..... Så er det bare med at rode i Hendes Verden arkiverne!

    SvarSlet
  7. it's beautiful! and of course buttons should go all the way down . . they look prettier that way :)

    SvarSlet
  8. Greg - I'm happy you agree.... (Or is it Dorina?)

    SvarSlet
  9. Den er så sød! Og sikken en skøn farve:-)

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare kær!!! Og jeg er enig med resten af røsterne, sikke en skøn farve!

    SvarSlet
  11. Hej, ja, hvor er det en skøn trøje - jeg har straks bestilt mønsteret hos hendes verden - bladets pris + porto, hvilket var laaaangt billigere end at købe opskrift + garn :)
    Det der wollmeise du taler om, køber du det på nettet? Lyder som om det skal prøves af? :)

    SvarSlet
  12. Hej Nina (går jeg ud fra?)
    Wollmeise køber jeg på nettet. De opdaterer 2 gange hver fredag, dels ca. kl. 8-9(-10) med de "rigtige" farver, dels ca. kl. 16-17 med "We're Different" farverne, hvor man kun kan vælge farvenuance.
    Man skal sidde klar ved tasterne, for der er hurtigt udsolgt, men det er sjovt!
    Du kan finde det her: http://shop.strato.de/epages/61425309.sf/en_US/?ObjectPath=/Shops/61425309/Categories/%22In%20Stock%22

    SvarSlet
  13. Ja, min man Nikolaj lader bare som om han også synes, at garner er spændende :)
    Tak for tippet om wollmeise - det må jeg prøve mens jeg stadig er på barsel.
    Hilsen Nina

    SvarSlet
  14. Men pas på! Man bliver meget, meget hurtigt afhængig....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails