lørdag den 9. juli 2011

5..... 10?

De sidste strømper til niecen blev færdige. Hurra! Igen i Wollmeise, men denne gang et Cookie A. mønster, fra "Sock Innovation". Flot mønster, javist, men med en del snoninger. Det var ikke helt så besværligt som jeg tænker om det - besværlighederne gik vist mest på at slæbe bogen med mønsteret med hele tiden, fordi det ikke er til at huske.
115 gram Wollmeise har jeg brugt, og har dermed sneget mig lige over 4 kg strikket garn i år.

I finished the last socks for my niece. Hooray! Wollmeise again, but this time a Cookie A. pattern, taken from "Sock Innovation". Beautiful pattern, oh yes, but with plenty of cables. It wasn't as bad knitting it as I thought - the trouble was mostly having to bring the book all the time, because it's hard to memorize the pattern.
I used 115 grams of Wollmeise, increasing my knitting to just above 4 kilo's since January 1st.
Dermed er samtlige 5 par jo færdige! Endnu et "strik-til-nevøcerne"-projekt dermed ude af verden. I får lige et billede af samtlige 5 par (grønne) strømper.
Det næste projekt? Jo, min største bekymring er nok den dér matematik-sweater som nevøen på 19 har designet. Jorungarn havde tilbud, så nu er der indkøbt Drops Lima i rigelige mængder. Jeg huskede selvfølgelig lige at spørge ham først, om han nu havde ombestemt sig? Jeg kunne lige så godt have spurgt ud i den blå luft. "Jo, du må gerne strikke den. Eller noget andet. Der skal bare være en rød tråd. Farverne? Dem må du selv vælge. Ja, blå og beige er fint." Men når han nu ligefrem har designet trøjen, og jeg har talt så meget om den, så bliver det matematikformler. Basta! (Den røde tråd skal jeg nok få puttet i!) (Og jeg er ret sikker på, at han gerne vil have en sweater, bare rolig!)


So that means all 5 pairs of socks are done! Another "knit-for-nephews-and-nieces"-project finished! You can enjoy all of the 5 (green) pairs of socks on the photo.

Next project? Well, my biggest worry is the mathematics-sweater designed by my 19 year-old nephew. My LYS had a great offer, so I bought plenty of Drops Lima. Of course I asked him first wether he changed his mind? Might as well have asked the sky.... "Yeah, you could knit that. Or something else. Just keep the red line. The colors? You pick them. Well, blue and brown are fine." But now that he went through the trouble, designing the sweater, and I talked so much about it, I'm going to make the math-sweater. Period! (There'll be something red in it) (And I'm quite sure he really wants a sweater, don't worry!)

6 kommentarer:

  1. Smukt sokkesyn ;O)
    Rigtig god fornøjelse med matematik-trøjen, den glæder jeg mig til at følge!

    SvarSlet
  2. Sikke en sokkeparade - du er bare superskrap til det der med sokker!

    En matematiktrøje?!? Det glæder jeg mig til at høre/se nærmere til.

    SvarSlet
  3. altså som du dog kan :-)

    Det er nogle heldige "unger" der har dig til moster/faster

    SvarSlet
  4. Meget smuk sokkecirkel!!! Sikke en heldig niece (i det hele taget er dine nevøcer ret så heldige i år).

    Dit rundstykke fra forleden savlede jeg også noget over... det kunne måske godt blive en belønning til mig selv på et tidspunkt.

    SvarSlet
  5. Det er noget af nogle projekter du får slået op. Jeg plejer at tage en kopi af mønstret, hvis det sidder i en tung eller uhandy bog, når jeg skal på langfart. Måske det kunne være en ide næste gang?

    Fine sokker og matematikprojektet lyder bare så spændende :)

    SvarSlet
  6. Hun blev meget glad. Hendes storesøster var også MEGET begejstret, men ønsker sig stadig
    1) at hun får et stort, hvidt sjal
    2) at hendes søsters fødder pludselig vokser, så storesøster må arve strømperne.....

    Pernille - jeg plejer at tage kopi, men havde ikke lige fået det gjort. Der var adskillige sider. Suk.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails