søndag den 8. maj 2011

Lyserød hjertevarme / Pinky toes

Mine lyserøde strømper som jeg begyndte på i februar, er langt om længe færdige. Mønsteret er "Polly Jean" (Ravelry-link) - bestemt ikke et lille, nemt mønster. Næh - det er fyldt med drejet ret, ind- og udtagninger og andre sjove ting! Til gengæld er det helt sikkert besværet værd. Strømperne er vidunderligt elastiske og mønsteret bliver først rigtig flot, når det sidder spændt ud på en fod. Til overflod fik jeg faktisk lavet strømperne spejlvendt.

My pink socks, started in February, are finally done. The pattern is "Polly Jean" (Ravelry-link) - definately not a simple, easily memorized pattern. Oh no - it is filled with "knit through the back loop", in- and decreases and other fun stuff! The result, however, is worth the effort. The socks are really elastic and the pattern looks better when stretched over a foot. To make them perfect, I actually managed to make the socks mirror images.


Strikket i Cascade "Heritage Paint" - det blødeste, lækreste strømpegarn i de smukkeste pink farver. 75 gram ialt har jeg brugt.
Jeg tror, det bliver yndlingsstrømper til vinter!
P.S. - billederne er fra i aftes, lyset er håbløst, men til gengæld kan man se snoningsmønsteret...

Made from Cascade "Heritage Paint" - the most wonderfully soft sock yarn in the prettiest pink tones. I used a total of 75 grams.
Guess these will be some of my favorites next winter!
P.S. - the pictures were taken last night - the lighting stinks, but on the other hand you can see the cabled pattern....

4 kommentarer:

  1. Aj, hvor er de flotte. Vi har da vist i øvrigt en fælles passion for lyserødt;0)

    SvarSlet
  2. Hvor er de flotte, fantastisk mønster!

    SvarSlet
  3. Tak skal I have. Jeg eeeeelsker dem!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails