tirsdag den 26. oktober 2010

Hvad Ravelry kan medføre.....

For ca 6 mdr siden var jeg med i en garn-bytteleg på Ravelry. Den gik ud på at sende sjalsgarn til en anden, og få en pakke fra en tredje.
Jeg var vældig frisk og meldte mig på til 2 personer..... Den ene var Dorina fra New York - vi blev Ravelry-venner, og jeg fik at vide, at jeg var velkommen til at kigge ind, hvis jeg kom forbi.
Og så skulle jeg til kongres i Baltimore. Pga. den korte afstand planlagde jeg efterfølgende ferie i New York.
Og tænk engang! Ikke bare tilbød Dorina at hente mig på stationen (hvilket jeg var vældig, vældig glad for. New York er en stor by, og man føler vist meget nemt, at man "kommer ind med 4-toget"!) - jeg blev også inviteret på aftensmad og mødte hele hendes familie (billedet ovenover), inkl. den ældste datter, der dog ikke kom på billedet.
Jeg kunne bo hos hendes veninde, der også strikker, og fantastisk nok bor midt i "Greenwich Village" - det mest utrolige sted med gamle, "små" huse (3-4 etager), mange træer og lige i nærheden af Hudson River, hvor der er den fineste sti langs floden.
Lige på Manhattan, og helt utroligt.
Så - lige dér i New York har jeg siddet og blogget, med Starbucks-morgenmad, som det ses!
Det er utroligt, hvad virtuelt venskab kan føre til. Utroligt at møde mennesker og føle at man kender dem, selv om man aldrig har set dem før.
Så tusind tak, Dorina!
Og til jer andre? Skynd jer at bytte noget garn og få nogle Ravelry-venner i den store verden. Man ved aldrig, hvad der sker!

9 kommentarer:

  1. I sandhed spændende!!!! Indtil videre har jeg nøjedes med at møde danske bloggere, men det er nu også fornøjeligt!

    SvarSlet
  2. Ej sikke en herlig og dejlig oplevelse du deler med os. Jeg har været helt væk fra Ravelry de seneste måneder, har ikke orket. Jeg savner dog at være aktiv derinde, så jeg må vist til at tage mig sammen igen :)

    Jeg er også dyyyybt misundelig over at du nyder Starbucks.. Jeg har ikke smagt deres skønne kaffe i over fire år. Husk at du kan købe den med hjem og opbevare den fint i køleskabet. Så har du lidt på lager til vinteren. ;))


    Fortsat god tur og knus
    Henriette

    SvarSlet
  3. Ja det er altså ret fantastisk hved internettet kan føre til :-)

    SvarSlet
  4. helt fantastisk, sådan lidt som med mig og mine danske internetveninder.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. FANTASTISK og hvor ser det bare skønt ud!!

    SvarSlet
  6. Ja, man ved jo aldrig hvad sadan noget som en 'hat attack' krig kan fore til, vel? ;-)

    SvarSlet
  7. Det er fantastisk, som internettet pludselig kan få så mange sjove ting ind i den virkelige verden.
    Eva - ja. Hat Attacks skal man sandelig passe på med. Pludselig har man en ven i England! (Og en "Partner in crime" til at gå amok i Wollmeise...)

    SvarSlet
  8. Strikkebekendtskaber på nettet kan føre til mange ting ;)
    Det lyder som en rigtig dejlig oplevelse og tur!

    Kh Karen

    SvarSlet
  9. Karen - det var SÅ hyggeligt....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails