lørdag den 4. september 2010

Hvad kan man bruge det til?

Jeg blev fristet, lavede en aftale og tog ud til Pia for at hente det garn, jeg havde reserveret. Hele 9 nøgler Zauberball i de smukkeste farver. Faktisk er det endnu smukkere end jeg havde forestillet mig, og jeg er virkelig glad for, at jeg "faldt i"!
Men 9 nøgler - det er jo dog trods alt en del, må man sige! Hvad kan man bruge sådan noget til?
Jo, ser du.... Et par stykker bliver nok til gaver. Det er så fint, at jeg vil være glad ved at give det videre. Måske kommer der et par strømper eller 2 også, mon ikke? De 3 nøgler ikke-crazy zauberball kunne blive til f.eks. en babykjole (hvis nogle bekendte på et tidspunkt får en pige. Det sker jo!) eller en lille trøje eller undertrøje?
De primære idéer går dog lige nu på nogle små sjaler. Halvdelen af niecerne har nemlig informeret mig om, at de da sagtens kan leve med mere end et enkelt sjal! En fjerdedel af niecerne fik noget ret kradst noget og skal have en blødere udgave og den sidste fjerdedel har ikke rigtig udtalt sig, men hun skal da ikke snydes....
Jeg tænker, at med de (trods alt) lidt vilde farver skal mønsteret på sjalet nok være forholdsvist simpelt. Jeg har fundet nogle stykker, du kan se her.
F.eks. "Gabriels Wings", "Lavalette" eller "Seriously simple shawl"? På Ravelry kan man også finde (og downloade) et par stykker. Jeg synes, "Max" er meget fin. (Meget, meget fin, faktisk) Der er også "Fizzi" . Hvis du ligefrem vil hive pungen op af tasken, så synes jeg også rigtig godt om "Simple City". Det kunne jo f.eks. strikkes endnu større ved at bruge 2 nøgler?

5 kommentarer:

  1. uuuhhh, lækkert! jeg har også fået en masse nyt, smukt garn, kan ses på bloggen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Jeg forstår ikke spørgsmålet, har niecerne ikke allerede svaret ;-)
    Lækkert garn, det kan vel også i al sin enkelhed bruges som pynt i en skål, mens ideerne modnes?

    SvarSlet
  3. Kirsten - du har jo helt ret! (Mine niecer er ret kvikke, iøvrigt...) Garnet ville pynte meget i en skål!
    Frida - tillykke med fødselsdagen!

    SvarSlet
  4. Jeg syntes både om Lavalette og Max, 2 rigtige fine muligheder. De andre er da selvfølgelig også fine, men men faldt da lige pladask for de 2. Herligt garnet overraskede positivt.

    SvarSlet
  5. Pia - jeg troede nok, det var flot, men det var endnu flottere i virkeligheden! Som du kan høre, er der planer nok til det hele...
    De to mønstre dér er virkelig fine.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails