søndag den 19. september 2010

Et dejligt sjal

Sjalet er tørt og blev slæbt ud i haven til forevigelse. Farverne er meget smukke, synes jeg, og sjalet har en god størrelse til sjaler - 73 cm fra spids til top.
Ialt har jeg brugt 205 gram Malabrigo worsted. Dvs. fulde 2 bundter minus ca. 1 meter.
Jeg kunne godt have tænkt mig, at det blev et rigtig kæmpestort sjal, men kan bestemt ikke klage over, at det trods alt blev stort på de to bundter....
Mønsteret hedder "198 yards of Heaven". Jeg har brugt dobbelt så meget garn som mønsteret lægger op til, og i stedet for at strikke 2½ gentagelser af bundmønsteret inden kanten, har jeg strikket 4½ gentagelser. Til gengæld var der ikke garn nok til mere end 6 pinde kant ud af de planlagte 16 pinde.
Ikke, at det gør noget, altså. Kanten er retstrikket med hulmønster, og den eneste forskel er, at spidserne er knap så lange.
Garnet er - som nævnt før - uimodståeligt blødt og lækkert! Jeg har hørt, at det fnuldrer nemt, men eftersom det er et sjal går det nok. Sjaler holder nemlig lidt længere imellem vask!
Hvem sjalet er til ved jeg ikke endnu.
Jeg har dog en kraftig anelse om, at det ender som værtindegave, når jeg skal til Fanø. Det er smukt nok til at jeg vil forære det væk.
Nu skal den kære Spidskompetence så have en ordentlig gang opmærksomhed, så den snart kan blive færdig! Desuden vil jeg lige snuppe en uventet ekstra aften-nattevagt og krydse fingre for, at de, der skal rense luftkanaler i morgen kommer inden jeg kommer hjem fra vagt. (Man har lov at håbe, ikke?)

5 kommentarer:

  1. Du synes jeg er hurtig!
    Hvad med dig, det ene projekt efter det andet præsenterer du - måske du har ansat en strikkedame eller to???
    Smuk sjal, det vil gøre enhver værtinde lykkelig for dit besøg!
    Hvornår kommer du til Greve ;0)??

    SvarSlet
  2. Hold da op - er dine pinde lige så røde som sjalet :o)
    Sjalet er blevet meget flot og den som får den er heldig.

    SvarSlet
  3. wow du er hutig, hvor er det smukt :-)

    SvarSlet
  4. Øj, hvor er det altså blevet smukt!!!

    Ville det egentlig ikke have været lidt klejnt med kun et nøgle?

    SvarSlet
  5. Kirsten - hvis jeg må bo gratis i dit sommerhus en weekend strikker jeg GERNE et sjal til dig!
    Jer allesammen - tak for jeres kommentarer. Sjalet var ret nemt at strikke, så det gik heldigvis hurtigt!
    Karen - efter et enkelt nøgle var det bestemt ikke stort, nej, men alligevel fint som et lille sjal. (Hvis man ville have et lille sjal. Jeg kan bedre lide de store)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails