tirsdag den 31. august 2010

Magnolia-tæer

Et par færdige strømper! Wollmeise-garn, farven er mørk magnolia.
Har jeg nævnt for nylig, at jeg elsker det her garn?
Jeg synes, farven er flot, og selv om det bare er 2x2 rib strømper ser de ganske fine og præsentable ud, hvis du spørger mig!
De blev pludselig hurtigt færdige. Jeg er på fokuseret ophold i denne uge og skulle læse en del. Alle ved jo, at strømpe-strikning gør ufatteligt meget godt for læsehyggen!
Det sjoveste (advarsel! De næste sætninger er ufatteligt nørdede!) er næsten, at skafterne har "modsatte" striber af den lyse og mørke. Nærmest som "Garn-gudindens" "modsat"-garn. (Sej og sjov måde at farve strømpegarn på!)
Strømperne er tiltænkt min søster (de måtte også gerne blive hos mine forfrosne tæer!). Garnet dufter jo dejligt, men som den mindste niece så tørt bemærkede, så bliver de nok ikke ved med at dufte sådan, når hendes mor har haft dem på et par gange..... (Niecens egne tæer, derimod, mon de dufter af violer i længden?)
100 gram garn er der gået til strømperne. Der er 60 gram tilbage af 150-grams bundtet. Endnu en grund til at kunne lide Wollmeise!

2 kommentarer:

  1. De er fantastiske.... Jeg strikker på livet løs på de strømper, jeg har gang i, så skal jeg nemlig strikke Wollmeise bagefter, og jeg glæder mig. Jeg var ellers i tre garnbutikker i dag uden at købe noget! Hvad giver du? En utrolig viljestyrke, eller også er det bare tanken om lageret, der tynger.

    SvarSlet
  2. Hele 3 garnbutikker? Det lyder ellers som en hyggelig dag!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails