lørdag den 28. august 2010

De to første


Jeg strikkede på livet løs og har lavet de to første par af de 7 par bestillings-strømper. Ganske vist de to allermindste par, så bunken er ikke blevet enormt meget mindre, lige bortset fra, altså, at jeg har 2 halve par næsten klar...
Strømperne er Wollmeise, "Raku Regenbogen", nøje udvalgt af mindstenevøen og omhyggeligt vundet op til et nøgle af selv samme dreng.
Der er et par i ca. str. 27 og et par i baby-størrelse. Dem i babystørrelse er altså bare for NUTTEDE!!!!! (Men vis mig lige et par hjemmestrikkede babystrømper, der ikke er nuttede...) De er sandsynligvis for store til hans baby-kusine på 4 måneder, men i den kolde vinter, når hun er ca. dobbelt så gammel, vil de forhåbentlig passe.
Farverne er totalt for fede! Desværre har jeg brugt ca. 85 gram, så der er slet ikke garn nok tilbage til strømper til mig. Men så må jeg jo bare tage til Knit Nation næste år og / eller på udflugt til Pfaffenhofen og købe noget mere, ikke?
Strømperne er pakket i 2 pakker. En lille og en stor. De blev afleveret i går og skal åbnes i dag, når børnene er sammen til familie-træf. Nevøen var ved at gå til af spænding i går, da han så pakkerne. "Hvad er der i?" Da han så - efterhånden - kom i tanker om, at det nok var strømper, blev han en anelse lang i hovedet..... (Men han skal nu nok blive glad nok for dem!)

6 kommentarer:

  1. Fede sokker. Der er nok til et par med mindre du er str 43. Bare strik fra tåen op og så vej garnet.

    SvarSlet
  2. Fede sokker - og babysokker ER bare så nuttede. Ligesom alt andet i babystørrelse.
    Så mangler du jo kun 5 par - og måske et par til dig selv ;)

    SvarSlet
  3. Jeps - 2 down, 5 to go. (Og så en sok mere til mig selv).
    Jeg tror dog ikke, der er Regenbogen nok til et par til mig. Jeg kan bare ikke lide ankelsokker! Men suppleres med noget andet kan garnet jo godt... Jeg finder nok på noget!

    SvarSlet
  4. Du er altså bare lynhurtig med pindene:-) Babysokkerne er vildt nuttede og garnet ser bare skønt ud. Tænker seriøst på at komme til Knit Nation næste år:-)

    SvarSlet
  5. Irene - garnet er såååå lækkert... Oveni virker det ret solidt, så jeg tror, det er ekstra gode strømper!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails