søndag den 29. august 2010

Åååååhhhhh..... Suk.

Det går faktisk rimeligt med spidkompetencen. Sådan fremad på en måde, der er til at tage og føle på.
Den kom med i toget i dag, der blev strikke lystigt, men da jeg stod af (med strikketøj) var det desværre uden opskrift. Øv-øv-øv-øv
Nå. Men. Den lyse side af sagen er, at jeg har strikket det ene forstykke med ærme og derfor kunne fortsætte på det andet forstykke med ærme. Bagstykket havde jeg læst forud på (eller sådan noget) og resten kunne jeg vel evt. sjusse mig til. Desuden skal jeg til strikkeaften med Bente Geil på torsdag, og i tilfælde af vild panik kan jeg vel altid spørge hende om lidt hjælp? (Evt. pr. mail forud) Endelig har jeg altså meldt det savnet, men strikkeopskrifter (og deres pris!) er vist undervurderet ude i det virkelige liv!
Så kom jeg heldigvis hjem. Og så, at Pia har usandsynligt meget lækkert garn billigt til salg. Og kom til at skrive til hende, at jeg vældig gerne vil aftage det meste af hendes Zauberball.

P.S. Er der ikke nogen af jer, der snart har fødselsdag og inviterer mig, så jeg kunne give en garn-gave og få lidt balance i mit lager? Er der ikke?

P.P.S. Måske skulle jeg bare skrive til hende om de sidste to nøgler også? Er det ikke synd at skille dem ad? (Ja, jeg spørger bare!)

10 kommentarer:

  1. Jo jeg giver dig ret, garn må ikke skilles ad. Tvillinger bliver jo heller ikke skilt. Øv, da osse at du rendt fra opskriften, men det havde da været totalt ærgeligt hvis det var strikketøjet. Mon ikke Bente kunne sende en ny opskrift til dig.

    SvarSlet
  2. Det var skidt med opskriften. Men mon ikke der er en venlig sjæl, der hjælper dig?

    Det garn må da ikke skilles. Helt sikkert ikke.

    SvarSlet
  3. Har du ikke en kvittering på din spidskompetence, du kan sende til Bente.

    Du må da gerne komme på besøg hos mig medbringende et nøgle wollmeise eller andet lækkert garn ;-)

    SvarSlet
  4. hvis du forkøber dig, så sig til. Jeg havde også overvejet noget zauberball, så kan vi dele i porten, mod passende vederlag selvfølgelig.

    SvarSlet
  5. He he.... Jo - med lækkert garn får man mange venner! (Særligt hvis man vil dele....)
    Jeg har faktisk skrevet til Bente, bare om hjælp med det sidste stykke. Hun har lovet at tage noget med torsdag, så det er jo bare perfekt!
    Lisbeth - du er SÅ velkommen til at aftage et par (eller 3) (eller 4...) nøgler!

    SvarSlet
  6. Er du rigtig klog: man må ALDRIG skille garn ad. De (altså garnnøglerne) bliver så bare totalt samspilsramte og skal have psykologhjælp, de bliver langtids-sygemeldte og skal til sidst på kontanthjælp: en KÆMPE byrde for samfundet. Så det er din forbandede pligt at sørge for at den lille (garn)familie kan bloive sammen!

    Surt med opskriften. Håber at Bente vil hjælpe dig igennem, hvis dine improvisations-evner ikke slår til.

    SvarSlet
  7. Tris - jeg havde jo faktisk mine bange anelser....
    Bente har lovet at hjælpe. Jeg er meget fortrøstningsfuld!

    SvarSlet
  8. Hovsa. Ups. Kom lige til at "følge" Pia's blog, som du linkede til.
    DET ER DERFOR DIN SKYLD, HVIS JEG FALDER I OG KOMMER TIL AT KØBE MERE GARN!!!

    SvarSlet
  9. Pyha - har lige opdaget, at jeg ikke har sat mig for at købe det hele...

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails