lørdag den 17. april 2010

Usædvanligt begavet.....

Dagens indlæg er lidt langt....
Det var en usædvanligt dejlig dag i går. Den startede ganske vist med hovedpine og kvalme, hvilket forhindrede mig i at paniklæse noget som helst i sidste øjeblik!, men med panodil og ipren fik jeg stablet mig op på cyklen, hvorefter det bare gik fremad....
Hospitalet havde godt på den interne kalender (åbenbart) oplyst, at mit forsvar var aflyst. Det var det så ikke!
Godt nok kom min ene bedømmer fra England ikke, men så måtte den anden bedømmer (og formanden for bedømmelsesudvalget) stille så mange flere spørgsmål. Aflyst blev det ikke - hvilket vel egentlig også havde været noget af et antiklimaks?
Jeg fik ualmindeligt mange gaver..... I får lige et udsnit her! Øverst den ene af de to buketter blomster. Usædvanligt smukke, men jeg var glad for, at der kun var to. Så meget er jeg nemlig ikke hjemme, at jeg ville få nydt dem fuldt ud, inden de visnede.
Dernæst fik jeg den feeeeeeedeste håndtaske. Er håndtaske mon det rigtige ord? Der er plads til computer, et godt, gedigent strikketøj (og ekstra garn) samt diverse dimser og dutter. Lige noget for mig!
Jeg fik også strikkede blomster. Tulipaner, som det ses!
Johanne var - ud over blomsterne - også giver af disse fine øreringe. Lige noget til "den lille ludoman"!
Fra min ene kollega fik jeg denne super-fine sjalsnål. Er det bare mig, eller RÅBER den ikke bare på at jeg strikker hvirvelstrøm af Anette Danielsen? Det er da det, den gør....
Fra to andre kolleger fik jeg disse fine, fine strikkebøger. Jeg har faktisk aldrig tidligere set dem, men særligt den med strik og te er helt fantastisk fin. Med mange fine opskrifter på tehætter, sweatre, kager, dimser og te.
Lidt garn blev det også til. Både Zauberball og Opal bomulds-Hundertwasser-strømpegarn. Dejligt!
Derudover fik jeg (nævnt i flæng) en garnvinde (juhu!), 2 gavekort til Jorun-garn (hele 450 kr at bruge!) 2 romaner, et strikkehæfte (mikrobiologiske overlæger har åbenbart en god smag i strik), den flotteste orkide, lækker chokolade fra ParadIS, dejlig, spændende the, et usædvanligt øndigt krus med billede af det kommende, svenske kronprinsesse-brudepar, rødvin i RÅ mængder - samt adskillige rødvinsglas til hjælp ved indtagelsen! - en ekstern harddisk, en flot tegning, en t-shirt. Nå ja. Og så har jeg sikkert glemt noget......
Skøn, skøn dag. Helt i orden, at hele København flagede for mig! (Det var næsten for meget....)
Men lige et fif - hvis du selv en dag skal forsvare ph.d., så prøv lige at planlægge et par fridage til forberedelse. Det holder ikke rigtigt at tage på kursus 4 dage lige op til!

10 kommentarer:

  1. Herfra skal lydet et højt og rungende HURRA og hjertelig tillykke ;o)

    SvarSlet
  2. Hej Christrunte
    Et KÆMPE tillykke, nu er det overstået - nyd det! Hvis jeg kunne ville jeg sætte en stor buket her, men det vil desværre ikke som jeg vil.
    TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE OG ET STORT HURRA

    SvarSlet
  3. Tusind tak skal I have! Jeg nyder det i STOR stil...

    SvarSlet
  4. STOOOORT til lykke, Christine! nu har du da virkelig fortjent et nyt strikketöj, f.eks. Hvirvelström.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Tillykke med den fine titel
    - og velkommen i klubben af overkvalificerede akademikere :-)

    Lækre gaver du har fået. Hmm må man godt afholde forsvar med færre opponenter?
    Mn kollega har to opponenter til hendes ph.d. stud.s forsvar strandet indtil min i morgen.

    SvarSlet
  6. Tak, Frida. Ja - det må da blive hvirvelstrøm! Jeg er glad for, at I andre garn-afhængige virkelig forstår mig!
    Ulla - jeg fik helt overdrevet mange lækre gaver.
    Jeg fik lov at afholde forsvar - udvalgsformanden havde spurgt på kontoret, og havde iøvrigt tidligere været med til et forsvar, hvor den ene opponent blev syg. Til gengæld stillede han så de e-mailede spørgsmål fra englænderen!
    Jeg er enormt glad for, at det ikke virkelig blev aflyst....

    SvarSlet
  7. Tillykke :-)

    Må være skønt at det er overstået og er gået godt. Håber du også får tid til at strikke fremover :-)

    SvarSlet
  8. Tak. Jeg vil altid kunne finde tid til at strikke..... Der er altid en togtur eller en film eller en kongres eller et kursus eller lignende. Undskyldninger har jeg nok af! (F.eks. hvis jeg skal "dulme nerverne" - det kræver HELT sikkert strikketøj!)

    SvarSlet
  9. Hej Chris
    Tillykke med vel overstået forsvar.
    Herligt med så mange gaver - og ganske velfortjent.
    (Overvejer lige, om jeg også skal begynde at forske lidt. Kunne da godt bruge et par strikkebøger og noget (mere) garn... Hm...)

    Glæder mig, at din fine pude faldt i god jord ;o)

    KH
    Frau Putz (Apoteket, HvH... Lad os nu lige strikke sammen, hva'?)

    SvarSlet
  10. Frau Putz - det var for fedt med alle de gaver! Men det dér forskning tog godt nok meget, meget lang tid....
    Ja - vi må altså få lavet noget strikke-noget (i solen!) snart.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails